Word dé autoriteit in jouw vakgebied

Zet je jouw vakkennis al optimaal in, óók om nieuwe klanten te overtuigen? Laat hen zien dat je vooroploopt in jouw branche en dat je dé autoriteit bent in je vakgebied. Door structureel relevante verhalen te delen en onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Ontdek hoe jij dé kennisleider wordt.

 

Autoriteit als USP

Hoe overtuig je jouw doelgroep dat jij de beste keuze bent? Breng je unique selling points (USP) naar een hoger niveau! Wees de expert die je doelgroep absoluut nodig heeft, word thought leader. Daarmee overtuig je bestaande én potentiële klanten om (opnieuw) klant te worden.

 

Vakkennis tonen via eigen kanalen

Een eenvoudige manier om jouw vakkennis en autoriteit uit te dragen is via eigen platforms: social media, de blogpagina op je website, via webinars, in brochures of via een mailing. Zo bereik je vooral bestaande connecties. Je houdt het contact met bestaande klanten warm, laat zien dat je nog meer te bieden hebt en dat het zeker interessant is om opnieuw klant te worden.

 

Nieuwe klanten overtuigen

Vakkennis uitdragen aan je bestaande klanten is een mooie stap. Zet vooral ook de volgende en straal uit aan potentiële klanten dat jij de beste keuze bent. Bij klanten heb je al een streepje voor, om nieuwe klanten te overtuigen moet je alle zeilen bijzetten. En dat doe je met die autoriteitsuitstraling.

 

Externe kanalen

Deze potentiële klanten bereik je deels op je eigen kanalen, maar vooral extern. Denk aan advertenties op nieuwssites die zij vaak bezoeken of in hun favoriete kranten of magazines. Plaats bijvoorbeeld inhoudelijke artikelen, een pakkende banner of een spectaculaire video. Kies een vorm die bij jou en je onderneming past en overtuig je doelgroep ervan dat ze niet om jou heen kunnen.

 

Praktische tips en inspiratie

Ga aan de slag met jouw doel: thought leader zijn.

Gratis premium stories? Schrijf je in!

Wil je alle berichten zien, óók de premium stories? Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en krijg gratis toegang. Ook ben je zo als eerste op de hoogte van de nieuwe artikelen, whitepapers, video’s, infographics en podcasts.

 

Samenwerken met DPG Media

Bekijk hoe onze samenwerking met andere ondernemers eruit zag. En lees hoe we jou verder kunnen helpen.

Case: Sanidrome van de Ven


Meer succesverhalen

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je zien hoe je jouw kennis op een aansprekende manier deelt met je doelgroep. En hoe je jouw (potentiële) klanten bereikt met deze verhalen.