Gericht adverteren onder potentiële klanten

Hoe zorg je dat je advertenties onder de aandacht van de juiste doelgroep komen? Met targeting richt je jouw reclame-uitingen alleen aan personen voor wie ze interessant zijn. Zo behaal je optimaal resultaat met je advertentiebudget. Ontdek op welke manieren je het beste kunt targeten.

 

Match boodschap en locatie

Heb je er alles aan gedaan om een aansprekende advertentie (of vacature) op te stellen, speciaal voor jouw doelgroep? Top! Dan is het zaak om die advertentie ook aan de juiste personen te laten zien. Anders sla je de plank alsnog mis. Met targeting match je de boodschap en de locatie voor méér overtuigingskracht.

 

Hoe target je op locatie?

Je kunt ‘locatie’ zien als een fysieke plek: een regio of stad bijvoorbeeld. Of als een online plek: een voorspelling van nieuwssites waarop je doelgroep waarschijnlijk te vinden zal zijn. Je target in dit laatste geval op basis van data die verzameld is onder online bezoekers.

 

Retargeting

Ook op het online gedrag van je doelgroep kun je targeting loslaten: retargeting. Heeft een webshopbezoeker zijn winkelmandje gevuld maar de koop niet afgerond? Toon hem een advertentie van een van die producten terwijl hij een andere website bezoekt. En heeft een bezoeker wél een aankoop gedaan? Benut die ‘koopbereidheid’ en toon een advertentie van een product dat hierop aansluit of op een andere manier relevant is.

 

Gericht sollicitanten aanspreken

Targeting is ook nuttig als je een vacature wilt vervullen. Target bijvoorbeeld kandidaten die binnen een straal van 15 kilometer van je bedrijf wonen. En als je weet dat je doelgroep het geen probleem vindt om te reizen, richt je dan op plaatsen waarvan je weet dat je daar je doelgroep bereikt. Rondom universiteiten, in grote steden of op beurslocaties.

 

Praktische tips en inspiratie

 

Succesvol je doelgroep bereiken en aanspreken met targeting.

Als eerste nieuwe verhalen lezen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief! Dan ben je als eerste op de hoogte van de nieuwe artikelen, whitepapers, video’s, infographics en podcasts. En ontvang je gratis toegang tot de premium stories.

 

Samenwerken met DPG Media

Bekijk hoe onze samenwerking met andere ondernemers eruit zag. En lees hoe we jou verder kunnen helpen.

Case: DDA Classic Airlines

Meer succesverhalen

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je graag zien hoe targeting voor jouw onderneming werkt. En geven je advies over een strategische inzet hiervan.