Samenwerken met (online) ambassadeurs

Jouw onderneming bij een nieuwe doelgroep onder de aandacht brengen? Dat kun je doen met een slimme samenwerking: kies (online) ambassadeurs die jouw product of dienst promoten. Zorg ervoor dat die ambassadeur een connectie heeft met deze doelgroep. Lees meer over een succesvolle samenwerking.

 

Influencers, wel of niet?

Denk je bij een samenwerking direct aan de influencertrend? Aan online bekendheden die producten promoten op hun socialmediakanaal? Als je de perfecte matcht hebt gevonden, kan dit een goed idee zijn. Maar pas ermee op. Want als de influencer afspraken niet na komt of later als onbetrouwbaar uit de bus komt, krijgt je imago een deuk. Verdiep je dus goed in influencermarketing voor je hieraan begint.

 

Met een andere lokale ondernemer

Heb je een winkel? Zet dan eens een samenwerking op met een mede-winkelier in de buurt. Wissel kortingsvouchers uit, zet samen een winactie op of richt bij elkaar een pop-up store in.

Een variant hiervan is de barter: ruil je diensten met elkaar. Een nieuwe website in ruil voor professionele foto’s. Dit is voor potentiële klanten niet direct zichtbaar. Maar je kunt deze samenwerking delen op je socialmediakanalen zodat jij en je collega-ondernemer alsnog onder de aandacht komen bij elkaars doelgroep.

 

Lokale initiatieven

Denk ook eens aan sponsoring van sportclubs, verenigingen, evenementen of activiteiten voor een goed doel. Mooie manieren om invulling te geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, te investeren in je lokale betrokkenheid én om zichtbaar te zijn voor een brede doelgroep.

 

Opleiding of school

Een andere mogelijkheid: een samenwerking met het onderwijs. Zet bijvoorbeeld samen (eventueel ook met een andere ondernemer) een onderwijsprogramma op. Om het onderwijs beter af te stemmen op je werkveld of om meer onderzoek te kunnen doen naar kansen voor innovatie in je vakgebied. Zeker interessant als je meer wilt inzetten op de werving van net-afgestudeerden.

 

Praktische tips en inspiratie

Ontdek hoe je start met strategische samenwerkingen.

Lees gratis premium stories

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van de nieuwste artikelen, video’s, whitepapers, infographics en podcasts. Ook krijg je na inschrijving gratis toegang tot alle premium stories.

 

Samenwerken met DPG Media

Laat je inspireren door verhalen van andere ondernemers en ontdek hoe we jou verder kunnen helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je zien hoe je jouw potentiële klant bereikt. En op welke kanalen je een nieuwe doelgroep kunt aanspreken.