Boost je innovaties met tijdelijke zichtbaarheid

Vernieuw je regelmatig je assortiment, ben je volop bezig met innovatie of breid je jouw diensten op korte termijn uit? Houd je doelgroep op de hoogte, zo creëer je binding met hen. Deel updates via de favoriete kanalen van je doelgroep. Ontdek hoe je jouw ‘nieuws’ succesvol onder de aandacht brengt.

 

Waarom je klant updaten? Binding!

Wat je niet wilt: een klant die jou na één aankoop vergeet. Daarom is het belangrijk om contact te onderhouden met hem. Dat kun je bijvoorbeeld doen door klanten op de hoogte te houden van ontwikkelingen in je onderneming. Zodat ze steeds opnieuw jouw naam zien en je top of mind blijft.

 

Social media en nieuwsbrief

Heb je de e-mailadressen van je klanten en heb je toestemming om hen een mailing te sturen? Update hen dan via een periodieke mailing. Want met een mail scoor je nog altijd: je komt direct binnen in de mailbox van je klant. Deel ook updates op je socialmediakanalen. Want zo geef je een kijkje achter de schermen en leren je klanten je beter kennen. Goed voor je imago!

 

Interessante ‘nieuwtjes’

Het spreekt voor zich dat je updates klanten moeten aanspreken. Als de updates voor hen niet interessant zijn, zullen ze je ontvolgen of zich uitschrijven. Vraag je daarom af: wat wil mijn doelgroep zien? En pas daar je berichtgeving op aan. Een tip: verpak je nieuws in een artikel, blog, video of visual en geef het zo meer uitstraling.

 

Nieuwe klanten aanspreken

Het is natuurlijk mooi meegenomen als jouw updates ook voor potentiële klanten interessant zijn. Want dan kun je relevante berichten hergebruiken en onder de aandacht brengen bij hen. Doe dit bijvoorbeeld via een gepromoot bericht op social media of met een advertorial op een nieuwssite.

 

Praktische tips en inspiratie

Ga aan de slag met jouw doel: je klant tijdig informeren over nieuwe ontwikkelingen.

Schrijf je in en lees gratis premium stories

Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuwe artikelen, whitepapers, video’s, infographics en podcasts? Én gratis toegang tot de premium stories? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

 

Samenwerken met DPG Media

Bekijk hoe onze samenwerking met andere ondernemers eruit zag. En lees hoe we jou verder kunnen helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij weten precies wat de favoriete media van jouw doelgroep zijn. En adviseren je via deze kanalen de ontwikkelingen in jouw onderneming onder de aandacht brengt, met een ‘zichtbaarheidsboost’.