Zo stimuleer je mond-tot-mondreclame

De beste reclame is mond-tot-mondreclame: echte mensen die hun vrienden en familie enthousiasmeren voor jouw onderneming. Wat kun je doen om goede mond-tot-mondreclame te krijgen? En hoe geef je ook online ruimte voor die reclame? Lees er alles over. 

 

Wees spraakmakend

Als je wilt dat mensen (in positieve zin) over jou in gesprek gaan met hun familie en vrienden, dan moeten zij natuurlijk iets hebben om over te praten. Iets wat hen is opgevallen aan jouw dienstverlening, je winkel, je website of je personeel bijvoorbeeld. Iets wat ze echt graag willen vertellen. Wees dus spraakmakend! Hoe doe je dat? Een paar ideeën.

 

1. Verrassende (online) winkelervaring

Het is een inkopper : als eigenaar van een winkel je klant verbazen met een nieuwe winkelindeling, bijzonder interieur, goede muziek of aansprekende decoratie. Daarmee maak je al indruk. Zeker als je concurrent dit minder goed voor elkaar heeft. Heb je dit al in kannen in kruiken? Bekijk dan eens of de online winkelervaring net zo prettig is. Wellicht kun je daar nog winst op behalen en zo ook op dit front je klant verrassen.

 

2. Geef je klanten een verhaal

Je kunt het je klanten makkelijk maken door hen de verhalen over jouw onderneming aan te reiken. Die zij vervolgens kunnen doorvertellen. Zet je collega’s en klanten in de spotlights: deel hun ervaringen op je website, socialmediakanalen of via je nieuwsbrief.

 

3. Prikkelende uitingen

Let erop dat deze verhalen interessant zijn voor je doelgroep, dat het meer is dan alleen promotie. Kies voor een verrassende invalshoek en aansprekende beelden, durf! Een pakkende video, ludieke poster of indringende tekst brengt wat teweeg. Het geeft je doelgroep stof tot nadenken en iets om over na te praten.

 

Van mond-tot-mond naar online

Grote kans dat geïnteresseerden na een positief verhaal online research doen naar jouw onderneming. Zorg daarom dat je ook daar goed voor de dag komt. Houd de reviews op je Google bedrijfspagina bijvoorbeeld in de gaten en reageer op recensies, ook als er kritische geluiden verschijnen. En deel je de verhalen uit punt 2 op social media? Houd dan ook de reacties daarop in de gaten. Of deel eens een post van een tevreden klant. Zo maak je optimaal gebruik van mond-tot-mondreclame, ook online.

 

Praktische tips en inspiratie

Zet in op goede mond-tot-mondreclame, benut onze tips.

Gratis premium stories?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en krijg gratis toegang tot de premium stories. Ook ben je zo als eerste op de hoogte van de nieuwste artikelen, video’s, whitepapers, infographics en podcasts.

 

Samenwerken met DPG Media

Laat je inspireren door verhalen van andere ondernemers en ontdek hoe we jou verder kunnen helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je zien hoe je met jouw verhaal je doelgroep overtuigt. En hoe je zo je imago en naamsbekendheid een boost geeft.