DPG Media doet als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich orriënteren op aankopen. Onlangs hebben we onderzoek gedaan over het eetgedrag van de Nederlandse consument.
Highlights van het onderzoek
Men ervaart het diner als belangrijkste maaltijd van de dag. 57% eet zijn/haar avondmaaltijd tussen 17.30 – 18.30 uur. 52% vindt het belangrijk dat het eten snel klaar is. 46% nodigt mensen graag uit om te komen eten. 68% gaat graag uit eten.
In de middag wordt het vaakst een tussendoortje gegeten: 74%. Belangrijk bij de keuze voor een tussendoortje is dat deze lekker is (96%), vullend (81%) en gezond (73%).
7% eet bijna nooit vlees. 14% eet nooit vis. 82% vindt gezond eten belangrijk. 36% eet meer groente. 20% geven aan meer vleesvervangers te eten. 27% is minder brood gaan eten afgelopen jaren.
Bekijk de uitgebreide resultaten van dit onderzoek: