DPG Media doet als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich orrienteren op aankopen. Onlangs hebben we onderzoek gedaan over het borrelgedrag van de Nederlandse consument.

 

Highlights van het onderzoek

De grootste groep (40%) borrelt wekelijks. 7% heeft (bijna) elke dag een borrelmoment. Mensen zonder thuiswonende kinderen (32%) borrelen vaker doordeweeks dan mét thuiswonende kinderen (23%).
89% vindt samenzijn het belangrijkste bij een borrel. 45% vindt dat er muziek bij hoort. Mannen borrelen het liefst met vrienden (63%) terwijl vrouwen daarentegen graag met hun partner (54%) borrelen.

85% vindt dat er een hapje bij de borrel hoort. Populaire snacks zijn kaas, frituursnacks en toastjes, chips en vleeshapjes. Echter de vrouw kiest olijven boven chips.

Mannen drinken vooral speciaal bier, pils en rode wijn. Terwijl de top 3 dranken voor vrouwen witte wijn, rode wijn en frisdrank is.
25% neemt zich wel eens voor om minder te drinken. 10% heeft zich wel eens misdragen bij een borrel. Bij de leeftijdsgroep 25-29 jarigen is dat 25%.

 

Bekijk de uitgebreide resultaten van dit onderzoek:

Download infographic

Goed artikel?
0 0

Meer weten?

Heb je vragen over dit onderzoek? Of wil je graag meer informatie over onze mediaproducten? Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag verder.

Contact

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.