Men is meer thuis sinds het coronavirus en heeft behoefte aan een mooiere en grotere leefplek. Bovendien staat de huidige woningmarkt onder druk. Verbouwen is een hot topic onder de Nederlandse consument. Reden te meer voor onderzoek naar de het klusgedrag van de Nederlandse consument.

Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in december 2020.
Eerder is dit onderzoek uitgevoerd in december 2019, waardoor we een vergelijking in gedrag kunnen weergeven. Zo zien we bijvoorbeeld dat de interesse in informatie over verbouwen gegroeid is in het afgelopen jaar. 57% Geeft aan interesse te hebben in (ver)bouw content, terwijl dit in 2019 nog 47% was.

Op dit moment (januari 2021) is 70% bezig met een kleine verbouwing. Voor mensen met een koopwoning is dit 75%. Met name de leeftijdsgroep 25-34 jaar geeft aan binnen nu en 6 maanden een grote verbouwing te willen doen: 43%. Men is in 2020 sneller klaar met de voorbereiding van een grote verbouwing dan in 2019.

De top 3 verbouwingen zijn: aanleggen van een tuin/terras, het moderniseren van de woning en/of het verbouwen van de keuken. In 2020 werden woningen vaker verduurzaamd dan in 2019. Zo zijn er meer mensen die hun dak of zolder isoleren (22% ten opzichte van 17% in 2019).

Benieuwd naar alle resultaten?

Download infographic

Benieuwd naar de advertentiemogelijkheden?

Download mediakit

Heb je vragen of wil je meer weten? Vul dan onderaan deze pagina het contactformulier in.

Goed artikel?
Je hebt al gestemd!

Meer weten?

Heb je vragen over dit onderzoek? Of wil je graag meer informatie over onze mediaproducten? Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag verder.

Contact

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.