Steeds meer consumenten bekijken acties en aanbiedingen via digitale kanalen. Reclamefolder.nl is het grootste voordeelplatform van Nederland. Bekijk de inzichten van Reclamefolder.nl met betrekking tot de koopintentie van de Nederlandse consument over het afgelopen jaar.

Met gemiddeld bijna 2 miljoen gebruikers per maand, ontvangt Reclamefolder.nl veel relevante data over de oriëntatie en de koopintentie van de Nederlandse consument.

Job van den Berg, data strategy director bij DPG Media, vertelt waar deze data voor gebruikt wordt en waarom dit interessant kan zijn voor adverteerders.

 

Hoe wordt de data van Reclamefolder.nl gebruikt in campagnes?

Met toestemming van de consument mogen we het zoek-, klik en kijkgedrag van Reclamefolder.nl analyseren. Daardoor weten we precies welke consumenten een bepaald merk of winkel (nog niet) overwegen in het beslissingsproces. Bijvoorbeeld omdat ze nooit de aanbiedingen of folder bekijken.

 

Waarom is dat interessant voor (potentiële) adverteerders?

We kunnen de doelgroepen van onder andere retailers en FMCG-organisaties met digitale uitingen op onze merken zoals AD en NU.nl bereiken. Door de data van Reclamefolder.nl  kunnen we een relevantere doelgroep bereiken met behoud van bereik. Door dit ‘gerichte massabereik’ krijgen adverteerders meer waarde uit hun marketinginvestering.

 

Kun je een voorbeeld geven hoe de data wordt toegepast in een campagne?

Een Nederlandse supermarkt wil haar drie doelgroepen: vaste klanten, sporadische klanten en (nog) niet-klanten, met verschillende communicatieboodschap bereiken. De supermarkt hoopt zo uit de eerste doelgroep meer omzet te halen, de tweede doelgroep vaker in de winkel te ontvangen en uit de laatste groep meer nieuwe klanten aan te trekken.

Door de Reclamefolder.nl audiences in te zetten kan de volgende strategie in praktijk gebracht worden:

Consumenten waarvan we weten dat ze geregeld in deze supermarktketen komen, omdat ze vaak de folders bekijken, krijgen boodschap te zien die meer op aanbiedingen gericht is. Terwijl de groep die nog niet in de supermarkt komt, maar wel in de buurt van een filiaal woont, wordt blootgesteld aan een boodschap die meer gericht is op het merk. Daardoor is de boodschap niet alleen persoonlijker, maar ook veel effectiever.

 

Bekijk de inzichten van Reclamefolder.nl

Download infographic

Goed artikel?
4 1

Meer weten?

Heb je vragen over dit artikel? Of wil je graag meer informatie over onze mediaproducten? Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag verder.

Contact

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.