Graag delen we de resultaten van ons doelgroeponderzoek van week 25. We geven je inzichten rondom het media- en aankoopgedrag van de Nederlandse consumenten tijdens het coronavirus.  

 

Insights uit het onderzoek

Een meerderheid van 58% van de respondenten van het onderzoek is het niet eens met de stelling dat het normale leven alweer begonnen is. Tegelijkertijd zegt 40% dat het eigen gedrag vergelijkbaar is met zijn/haar gedrag voorafgaand aan de corona-uitbraak. 25% de respondenten kijkt met een (enigszins) positief gevoel terug op de afgelopen periode. Men is nog wel voorzichtig met geld uitgeven (29%), maar een stuk minder dan in week 13 (maart 2020): 42%.

56% van alle respondenten volgt het nieuws nog altijd extra intensief. Steeds minder mensen werken (volledig) vanuit huis nu de maatregelen langzaam versoepelen. In week 13 (maart 2020) gaf 64% aan (deels) thuis te werken, in week 25 (juni 2020) is dit 59%. 46% van de respondenten verwacht dat de werksituatie voorlopig hetzelfde blijft.

Bekijk de resultaten van het onderzoek:

Download infographic

 

Het onderzoek

Het coronavirus heeft een grote invloed op de leefstijl van de consument. Omdat we op frequente basis het onderzoek ‘Invloed van corona op het gedrag van de Nederlandse consument’ uitvoeren, kunnen we gedragsontwikkelingen tijdens het coronavirus volgen.

Goed artikel?
0 0

Meer weten?

Heb je vragen over dit onderzoek? Of wil je graag meer informatie over onze mediaproducten? Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag verder.

Contact

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.