Zo spreek je (nieuwe) klanten aan

Met een leuk event of een bijzondere actie trek je de aandacht van potentiële klanten én leg je bestaande klanten in de watten. Hoe breng je acties of events succesvol onder de aandacht? En wat kun je nog meer doen om klanten aan je te binden? Lees onze tips.

 

Maak klanten VIP

Je wilt je klanten in de watten leggen, want zo zie je ze nog eens terug in je webshop of winkel. Geef je klanten een speciaal gevoel door hen uit te nodigen voor een actie of online evenement. En benadruk hierbij dat je dit voor hen hebt georganiseerd. Zo maak je jouw klanten VIP en versterk je hun loyaliteit aan jouw onderneming.

Aan wat voor soort acties of evenementen kun je denken? Dat hangt uiteraard af van je onderneming, aanbod en klantenkring. Een paar ideeën.

 

Kennis delen

Verkoop je een product dat constant wordt doorontwikkeld en veel functionaliteiten heeft? Dan kun je je klanten bijvoorbeeld uitnodigen voor een bijpraat-ontbijtsessie of webinar. Zorg dat direct duidelijk is dat het interessant én leuk is. Geen zware bijscholing, maar een gezellige meeting.

 

Nieuw pand: speciale actie in je winkel

Na een verbouwing of verhuizing wil je jouw vaste klanten én nieuwe klanten graag verwelkomen. Maak er een feestelijk moment van en zet een leuke actie op. Beloon bijvoorbeeld de eerste 50 klanten met een goodiebag of gratis product. Zorg ervoor dat je jouw doelgroep op de hoogte houdt van de verbouwing of verhuizing en kondig de opening ruim op tijd aan. Via social media, advertenties en een nieuwsbrief bijvoorbeeld.

 

Productlancering: kortingscode

Ook bij de lancering van een nieuw product of nieuwe dienst kun je een evenement organiseren. Doe dat alleen als je verwacht dat je doelgroep voldoende geïnteresseerd is in de toevoeging. Als het écht spectaculair is. Een alternatief is om een mailing naar je klantenbestand te versturen met daarin een kortingscode voor het nieuwe product, speciaal voor hen. Zo breng je toch wat reuring rondom je product.

 

Praktische tips en inspiratie

Spreek nieuwe en bestaande klanten aan met events en acties.

Gratis alle stories lezen? Schrijf je in

Wil je alle berichten gratis lezen, óók de premium stories? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Dan ben je ook als eerste op de hoogte van de nieuwste artikelen, video’s, whitepapers, infographics en podcasts.

 

Samenwerken met DPG Media

Bekijk hoe onze samenwerking met andere ondernemers eruit zag. En lees hoe we jou verder kunnen helpen.

Case: Sanidrome van de Ven

Meer succesverhalen

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je zien hoe je acties en events onder de aandacht brengt, via de favoriete media van je doelgroep.