Leer van je campagnes

Heb je jouw campagne gemonitord en de data geanalyseerd? Dan is het tijd voor de evaluatie: verliep de campagne soepel, heb je op de juiste manier gemonitord, hoe reageerden klant op je campagne? Met deze informatie kun je jouw volgende campagne nog efficiënter uitvoeren en behaal je nog meer resultaat.

 

Evaluatie voor soepel werken

Doelen stellen, een campagne opzetten om die doelen te bereiken, analyse van de resultaten en tot slot evalueren. Dat zijn alle stappen die je nodig hebt voor een doordachte campagne. Analyse en evaluatie lijken op elkaar, maar sla die laatste stap vooral niet over. Want hierin ga je in op het campagneproces en dat helpt je gestroomlijnder te werken tijdens de volgende campagne.


Verzamel input van alle betrokkenen én data

Wat kan er beter in tekst, beeld, planning, monitoring en rapportage? Verzamel input van alle betrokkenen zodat je evaluatie steekhoudend is. Pak ook de rapportage van je resultaten erbij, dat is de feedback van je klanten. Strookt dat met je eigen ervaringen? Kies voor een breed perspectief, zodat je optimaal voorbereid een volgende campagne kunt starten.

 

Leg de evaluatie vast

Voorkom dat de volgende evaluatie een herhaling van zetten is. Leg de evaluatie vast in een compact, overzichtelijk document en bied dat alle betrokkenen aan. Zodat er geen informatie verloren gaat, bijvoorbeeld bij een overdracht van werkzaamheden bij een van de betrokkenen.


Input voor de volgende campagne

Gebruik je evaluatie bij het opzetten van de volgende campagne. Hoe ga je de taken verdelen en hoe stroomlijn je het campagneproces? Wellicht kwam uit de evaluatie naar voren dat je hieraan niets hoeft te veranderen. Blijkt dat je met wat aanpassingen efficiënter en fijner werkt? Maak dan heldere afspraken voor je een nieuwe campagne start.

 

Praktische tips en inspiratie

Ontdek de voordelen van evaluatie en doe je voordeel met tips.

Gratis premium stories lezen?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang gratis toegang tot alle berichten, ook de premium stories. Ook ben je zo als eerste op de hoogte van de nieuwste artikelen, whitepapers, video’s, infographics en podcasts.

 

Samenwerken met DPG Media

Bekijk de ervaringen van andere ondernemers en lees hoe we jou verder helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij ondersteunen je met inzichtelijke rapportages van je campagne. En laten je zien wat je hieruit kunt leren voor toekomstige campagnes.