Benut de kansen van e-mailmarketing

Met een aansprekende e-mail trek je bijna altijd de aandacht van de ontvanger. Want zo’n mail heeft veel minder concurrentie dan op sociale media. Waarschijnlijk krijgt de ontvanger zelfs een notificatie. Mailings blijven dus een waardevol kanaal om je klanten op te bereiken. Ontdek hoe je mailings slim inzet.

 

Handmatig en geautomatiseerd

Bij een mailing denk je misschien aan een nieuwsbrief. Een mooi voorbeeld en nog steeds een goed middel om contact te onderhouden met je klanten. Maar er is meer: geautomatiseerde mailings. Die zijn vooral handig als je je e-mailbestand even wilt opschudden, als je klanten een zetje wilt geven om opnieuw aan aankoop te doen.

 

Wat zet ik in mijn nieuwsbrief?

Niet te veel! Wat vinden je klanten leuk om te zien of lezen? Je kunt een aantal artikelen van je website delen of één video of update geven. Maak je nieuwsbrief leuk en inspirerend, het moet geen virtueel boekwerk worden. Een aansprekende onderwerpregel en frisse lay-out zijn ook essentieel. Want anders hebben lezers in een mum van tijd op de afmeldknop geklikt.

 

Mail na aankoop

Een voorbeeld van een geautomatiseerde e-mail is een mailing op basis van een online aankoop die de geadresseerde deed. Interessant als je een webshop hebt en meer met cross-selling wilt doen. Via mailingsoftware stuur je de klant een productsuggestie op basis van de aankoop. Een product dat die eerdere aankoop aanvult, bijvoorbeeld. Je kunt het ook wat minder commercieel insteken en wat tips delen over het gekochte product.

 

Tip: personaliseer je mailings

Wat klinkt aansprekender: ‘Beste klant’ of ‘Hoi Henk’? Je kunt het zo (in)formeel maken als je wilt, maar ga voor een persoonlijke aanhef. Want zo voelt de ontvanger zich aangesproken en krijgt hij niet het idee dat hij een van de velen is. Dus: heb je namen bij de adressen? Gebruik ze!

 

Praktische tips en inspiratie

Opvallen in de mailbox van je potentiële klant? Lees onze tips.

Schrijf je in voor gratis premium stories

Lees alle berichten gratis, óók de premium stories. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Dan ben je ook als eerste op de hoogte van de nieuwste artikelen, video’s, whitepapers, infographics en podcasts.

 

Samenwerken met DPG Media

Laat je inspireren door verhalen van andere ondernemers en ontdek hoe we jou verder kunnen helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je zien hoe je jouw klantgegevens optimaal gebruikt, bijvoorbeeld om klanten te bereiken met een aansprekende mailing. En geven je advies over hoe je jouw online zichtbaarheid kunt vergroten.