Overtuig je klant in actie te komen

Als jij mocht kiezen: wat zou je dan willen dat je doelgroep doet tijdens een bezoek aan jouw website? Zich inschrijven voor je nieuwsbrief, een product bestellen of een offerteformulier invullen? Dit zijn voorbeelden van een conversiedoel. Met een gerichte, aansprekende campagne bereik je het doel dat jij voor ogen hebt.

 

Conversie = actie

Eerst een stapje terug. Dit is conversie: de momenten waarop bezoekers bepaalde acties ondernemen die jij voor ogen hebt. Bijvoorbeeld: 10 van de 1000 websitebezoekers vullen je contactformulier in. Je conversie is dan 1%.

 

Maak het meetbaar

Met conversiedoelen kun je dus het effect van je campagne of website meten. Hoe specifieker je je doel bepaalt, hoe nauwkeuriger je je effect kan meten. Enkele goede voorbeelden van conversiedoelen:

– ‘x’ aantal nieuwe inschrijvingen voor mijn event via een nieuwsbrief
– ‘x’ aantal downloads van een whitepaper op mijn nieuwspagina
– ‘x’ aantal productaankopen na ‘klik’ op een pop-up

 

Tip: vul je doelen in bij Google Analytics

Heb je je conversiedoelen voor ogen? Voeg deze toe in Google Analytics, onder de sectie ‘Doelen’. Hiermee kan je per conversiedoel het effect meten over een bepaalde periode. Ideaal!

 

Informatie vergaren

Een conversiedoel hoeft niet gelinkt te zijn met een commercieel doel, zoals een product aankopen of een whitepaper downloaden. Denk ook eens aan conversiedoelen die je interessante informatie opleveren. Bijvoorbeeld: een bezoeker moet een bepaalde video bekijken of een minimale tijd doorbrengen op een specifieke pagina.

 

Praktische tips en inspiratie

Ontdek meer over conversiedoelen en hoe je ze stelt.

Schrijf je in voor gratis premium stories

Als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste artikelen, whitepapers, video’s, infographics en podcasts? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. En ontvang ook gratis toegang tot onze premium stories.

 

Samenwerken met DPG Media

Bekijk hoe onze samenwerking met andere ondernemers eruit zag. En lees hoe we jou verder kunnen helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij adviseren je over de beste aanpak om jouw conversiedoelen te behalen. En laten je zien hoe je jouw doelgroep overtuigt met een aansprekende campagne.