Zo creëer je een band met je potentiële klant
Een band opbouwen met je (potentiële) klanten, zodat ze een positief beeld van je krijgen en jouw naam blijft hangen. Dat is waar de term ‘engagement’ voor staat. Het gaat om een betrokken doelgroep, niet alleen om klanten die ook daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan. Ontdek hoe je meer engagement creëert.
Contact van medewerkers met klanten
Hoe betrokken zijn jouw (klantenservice)collega’s bij je bedrijf? Geloven ze in het werk dat ze doen? Als je medewerkers betrokken zijn, werkt dat door in hun contact met (potentiële) klanten. Enthousiasme, passie, vakkennis: klanten hebben het direct door als dit ontbreekt. Zorg dus dat je de interne betrokkenheid op orde hebt, ga aan de slag met employee engagement.
Neem je communicatie-uitingen onder de loep
Je wilt je doelgroep uitnodigen tot interactie, want reactie is een graadmeter van hoe betrokken iemand is. Ga daarom eens na: zijn je uitingen aansprekend, ‘responsief’ genoeg? Heeft je doelgroep direct het gevoel dat je hem aanspreekt? Kijk je laatste socialmediaberichten, website en blogs eens op na. En vraag om de mening van je doelgroep, bijvoorbeeld van vaste klanten.
Interactie op social media
Social media zijn een geweldig platform als je meer interactie met je doelgroep wilt. Je verzamelt hier een netwerk van betrokken (potentiële) klanten, áls je de inspirerende, aansprekende berichten deelt die zij leuk vinden. Krijg je je volgers zover dat ze reageren, dan kun jij daarop weer reageren en krijg je een meer persoonlijke sfeer.
Praktische tips en inspiratie
Meer engagement? Laat je inspireren.