Match je advertentie met je doel(groep)
Op welke manier bereik je jouw doelgroep het beste? Met advertenties online, in print of met een mix? En wil je jouw imago of naamsbekendheid een boost geven óf promoot je jouw product of dienst? Allemaal belangrijke vragen die je jezelf kunt stellen voordat je een advertentiekeuze maakt. Lees meer over de mogelijkheden.
Voordeel van een mix
Waarom kiezen tussen online of in print adverteren als je ook een mix kunt maken? Zeker als je een brede leeftijdscategorie wilt aanspreken kun je bijna niet onder een mix uit. Want zo weet je zeker dat je zowel de jonge als oudere doelgroep bereikt. Mooi meegenomen: je hebt grote kans dat je advertentie zo vaker onder hun aandacht komt. Verder heb je veel meer ruimte om je doelgroep te verrassen met vernieuwende advertenties, zoals video.
Verschillende invalshoeken
Steek je advertentie eens anders in, verras je doelgroep met een nieuwe invalshoek. Maak bijvoorbeeld een gave social post en plaatst die online door naar een nieuwssite. Of adverteer met een indrukwekkende video. Denk ook eens aan branded content: een journalistiek artikel waarin jouw onderneming of product naar voren komt. Volop kansen om eens iets anders te proberen.
Stem je advertentie af op je doel
Wat wil je bereiken met je advertentie? Meer naamsbekendheid, een imagoboost, meer verkoop? Bij ieder doel past een ander soort advertentie, met een andere boodschap. Stop vooral niet meerdere boodschappen in één advertentie, dan verwar je jouw doelgroep en heeft de advertentie minder overtuigingskracht.
Nationaal, regionaal of lokaal?
De volgende vraag is: op welke schaal wil je jouw advertentie tonen? Moet heel Nederland je advertentie zien, of wil je je vooral focussen op je lokale doelgroep? Je kunt zelfs heel gericht bij jou in de buurt adverteren. Bedenk wat past bij jouw bedrijf, waar je doelgroep zit en ga aan de slag!
Praktische tips en inspiratie
Ontdek de mogelijkheden en kansen van adverteren.