Zo werkt ADoptimize voor ondernemers

Hoe breng je jouw organisatie bij je doelgroep onder de aandacht? Een efficiënte manier om gericht te adverteren is geautomatiseerd advertentieruimte inkopen (programmatic buying). Dit gaat snel, gericht en geeft resultaat. Lees meer over programmatic buying en ontdek de voordelen van ons toegankelijke platform: ADoptimize.

Je kunt er niet meer omheen: programmatic buying is inmiddels het standaard inkoopmodel voor digitaal adverteren. Verschillende platforms (trade desks) kopen ruimte in bij adverteerders, zodat hun klanten in die ruimte kunnen adverteren. De trade desk met het hoogste bod krijgt de advertentieruimte met specifieke criteria waarop geboden werd.

Niet iedere organisatie heeft een eigen trade desk of het budget om bij een mediabureau aan te kloppen. Daarom biedt DPG Media een toegankelijke trading desk, speciaal voor ondernemers: ADoptimize. Ontdek de voordelen voor jouw organisatie.

 

Slim adverteren met programmatic buying

Met geautomatiseerde inkoop kun je uiterst gericht adverteren. Slimme algoritmes analyseren het online gedrag van jouw potentiële klanten en bepalen met die informatie de juiste doelgroep om jouw advertentie aan te vertonen. Vervolgens kun je adverteren op plaatsen waar jouw doelgroep actief is.

Hoe werkt dat in de praktijk? Als een consument een website bekijkt waarop advertentieruimte beschikbaar is, komt deze ruimte op een online verkoopplatform terecht. Verschillende trade desks kunnen vervolgens in enkele milliseconden op deze ruimte bieden.

Het voordeel: via de trade desks bied je niet langer op advertentieruimte in bepaalde media, maar op advertenties die jouw doelgroep bereiken. Voordat je biedt op een ruimte, stel je criteria op waaraan deze ruimte moet voldoen. Je biedt dus op één specifieke advertentie die wordt vertoond aan één consument die voldoet aan vastgestelde criteria.

Programmatic buying betekent:
– in enkele seconden geautomatiseerd bieden
– op advertentieruimte in verschillende online media
– waar jouw doelgroep zich bevindt

 

Essentieel: toegang tot een trade desk

Je kunt pas starten met programmatic buying als je toegang hebt tot een trade desk.
In Nederland zijn er verschillende trade desks. Met een kleiner budget zijn deze platforms vaak niet toegankelijk. Dit komt vooral doordat deze trade desks geen eigen mediaportfolio hebben. Voor het mkb of voor zzp’ers is een trade desk dus vaak moeilijk toegankelijk.

Dat moet anders. Want voor iedere ondernemer is het belangrijk om gericht te adverteren. Zo bereik je jouw doelgroep lokaal, regionaal of landelijk. Om programmatic buying toegankelijker te maken, biedt DPG Media een alternatieve trade desk: ADoptimize.

 

Toegankelijk ADoptimize

Met ADoptimize kan jouw organisatie profiteren van alle voordelen van programmatic buying. Met hulp en advies van jouw media-adviseur kun je meebieden en advertenties inkopen op het hele netwerk van DPG Media. Dat betekent dat jouw organisatie zichtbaar kan zijn op 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op het web en mobiel. Denk hierbij aan ad.nl, trouw.nl, pzc.nl of destentor.nl.

Met ADoptimize kun je jouw campagne perfect afstemmen op je doelstelling. Bijvoorbeeld:
– Is een specifieke doelgroep aanspreken jouw belangrijkste doel? Kies dan voor socio-demografische targeting of interesse-targetting
– Wil je specifieke gebieden bereiken? Kies dan voor regio-targeting.
– Is het je doel om een doelgroep met koopintentie (of sollicitatie-intentie) te raken? Kies dan voor intent-targeting.

Welke doelstelling je ook kiest; al met een budget van € 500 creëer je extra bereik.

 

Prijzen en pakketten 2019

Bekijk de actuele prijzen en de verschillende ADoptimize-pakketten in het overzicht.

 

Van regionaal tot hyperlokaal

Met regio-targeting kun je jouw advertenties richten op een bepaald gebied waarin jij jouw organisatie of product onder de aandacht wilt brengen. Het portfolio van DPG Media biedt mogelijkheden om regionaal, lokaal en zelfs hyperlokaal te adverteren.

Nieuwswebsite indebuurt.nl is een kanaal met hyperlokaal bereik. Dit platform informeert, inspireert en amuseert maar liefst 2,4 miljoen inwoners per maand in ruim twintig steden. Een team van journalisten deelt dagelijks nieuwtjes en verhalen die perfect aansluiten op de inwoners van de steden. Via deze website kun je jouw advertentie dus richten op een stad naar keuze.

Voordelen van ADoptimize:
– Eenvoudig starten met programmatic buying.
– Werkt uitstekend voor ieder budget.
– Adverteren in de kwaliteitsmedia van DPG Media.
– Campagnegericht adverteren.
– Profiteren van de doelgroepkennis van DPG Media.
– Vakkundig advies van jouw media-adviseur bij DPG Media.
– Je besteedt alleen budget aan passende advertentieruimte.
– Een overzichtelijke rapportage van resultaten.

 

Tijdelijk verschillende extra’s

Ben je benieuwd hoe ADoptimize in de praktijk werkt en wil je zien wat de voordelen zijn voor jouw organisatie? Start met ADoptimize via het Mobile Only Startpakket (€ 500).

Tijdelijk ontvang je bij dit pakket:
– 152.000 impressies (in plaats van 133.000)
– een gratis banner

Meer weten?

Wil je meer weten over dit pakket of over ADoptimize? Neem contact op met één van onze media-adviseurs.

Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren