Profiteer van het positieve Oranjegevoel

Op een gevatte en leuke manier inhaken op actuele sportmomenten is DE manier voor merken om op te vallen én de gunfactor te vergroten. Grote merken zoals KLM, Heineken en HEMA snappen dit al heel goed. Maar dat wil niet zeggen dat het alleen voor de grote jongens is weggelegd! Wij zien steeds meer lokale, regionale én natuurlijk landelijke klanten inspelen op bijzondere sportmomenten. Met succes!

En daarom, met een prachtige sportzomer in het vooruitzicht, hebben wij voor jou interessante mogelijkheden op een rijtje gezet om in te haken op winst (of verlies..) tijdens het Europees Kampioenschap én geeft onze GROW expert je tips over inhaken.

Inhaak mogelijkheden EK 2021

Inhaak mogelijkheden EK 2021

Haak in op het winnen (of verliezen...) van de aankomende EK wedstrijden van Oranje én lift direct mee op ons bereik.

Lees meer

Inhaak mogelijkheden EK 2021

1. Huizenprijzen blijven stijgen
Zolang het woningtekort nog niet is opgelost, hebben verkopers de macht en blijven prijzen stijgen. Landelijk naar verwachting met 6 tot 8% in 2018. Na de enorme huizenprijzenstijgingen van de afgelopen jaren, wordt onder andere in Amsterdam inmiddels gesproken over een zwaar oververhitte markt. Ook in regio’s buiten de Randstad zitten prijzen in de lift.

2. Duurzaamheid wordt een voorwaarde
Van tweedehands tot substitutie en van refurbished tot retro: duurzaamheid is niet meer weg te denken uit Nederlandse huiskamers. Op marktplaats.nl en in kringloopwinkels wisselen woonartikelen en interieurs van eigenaar. Ook steeds meer woonwinkels combineren nieuwe items met een vintage-aanbod. Consumenten kijken kritischer naar materialen, productiemethoden, arbeidsomstandigheden en energiezuinigheid. Dat geldt zowel voor de bouw van huizen als de inrichting ervan.

3. Online only-winkels openen fysieke showrooms
Online interieurwinkels als made.com bieden consumenten op strategische plekken ook de kans om hun producten in het echt te zien, voelen en ervaren. Pop-upwinkels, flagshipstores en showrooms bieden daarvoor een uitstekend podium. Daarnaast zie je steeds vaker dat meubelmerken (een deel van) het interieur van hippe horecagelegenheden verzorgen.

4. Branchevervaging zet door
Grote online retailers als bol.com en Wehkamp hebben tegenwoordig een groot aanbod aan interieurartikelen. Daarnaast stortten kleding-giganten als H&M en Zara zich de afgelopen jaren op de woonmarkt. Tel daarbij de vele tuincentra en discounters op om de branchevervaging compleet te maken.

5. Kansen en uitdagingen liggen online
In 2016 waren er in Nederland 9.750 winkels voor woninginrichting, maar het aantal woonzaken neemt al tijden gestaag af. Online aanbieders zijn ook in de woning- en interieurmarkt de grote groeiers. Toch wordt 90% van de aankopen in 2016 nog offline gedaan. De verwachting is dat het online-aandeel in 2020 is gestegen naar 25%. Online groeipotentie genoeg dus, maar er zijn nieuwe spelers nodig om de markt open te breken.

6. Directe verkoop door merken
De populariteit van customizing en directe bezorging vanuit de fabriek kan een bedreiging vormen voor de traditionele retail. Steeds meer merken bieden consumenten via hun eigen on- en offline verkoopkanalen de kans om direct bij de bron te bestellen. De detailhandel wordt hierdoor (deels) buitenspel gezet.

7. Kleiner wonen biedt grote kansen
De wereld vergrijst en ons land is geen uitzondering. Dat leidt tot steeds meer eenpersoonshuishoudens en bijbehorende woonbehoeftes. Deze groep consumenten heeft behoefte aan ergonomie, gebruiksgemak en oplossingen voor leven in een kleine ruimte. Daardoor biedt kleiner wonen dus grote kansen voor woonretailers. Als je je producten en advies tenminste afstemt op de veranderende vraag.

Blog: inhaken op glorieuze momenten

Blog: inhaken op glorieuze momenten

Kees Wilbrink over het Oranjegevoel van "de Hollanders", het positieve effect van én drie tips voor goede inhakers.

Lees meer

Blog: inhaken op glorieuze momenten

Dat het consumentenvertrouwen zich op het hoogste punt in tien jaar bevindt, is ook terug te zien in de woning- en interieurmarkt. Huizenprijzen kregen in 2014 een boost en zijn sindsdien blijven stijgen. Vooral in en rond grote steden lijkt er geen einde aan de groei te komen. De omzet in de woonbranche stijgt in lijn met de ontwikkelingen in de woonmarkt. 

In 2017…

  • stegen huizenprijzen gemiddeld met 7,5%
  • was de markt voor woninginrichting goed voor € 9,5 miljard omzet
  • woonde 68% van de Nederlanders boven de 13 jaar in een koopwoning
  • hadden ruim 1,2 miljoen Nederlanders verhuisplannen voor het komende jaar
  • had zo’n 6% van de Nederlanders verbouwingsplannen
  • gaven Nederlanders gemiddeld € 1.533 per jaar uit aan meubels en woonaccessoires

Interview: de sportzomer van 2021

Interview: de sportzomer van 2021

Arjan Koopman en Rhian Ket vertellen hoe merken – net als de sporters – deze zomer het beste kunnen presteren.

Lees meer

Interview: de sportzomer van 2021

Door de corona crisis is de consument hele dagen thuis. Wij zien dit terug in het consumentengedrag. 79% van de consumenten heeft aan regelmatig zelf te klussen. Huizen worden opnieuw ingericht en keukens en badkamers verbouwd. Hierbij is voor 51% de belangrijkste reden voor verbouwing het moderniseren van de woning. Hierbij laat 54% zich inspireren door reclamefolders

Bron: Panel Inzicht onderzoek lokaal ondernemen – november 2020

Meer weten?

Krachtige inhakers versterken de awareness voor jouw merk. Wil jij meer weten over het inhaken op sportactiviteiten? Onze Inhaakdesk zit voor je klaar.

Ben je sowieso van plan om gebruik te gaan maken van inhakers? Dan kun je materiaal bij ons aanleveren voor twee scenario’s: een creatie bij winst én een creatie bij verlies.

De Inhaakdesk
06 – 21 45 29 01
advertising@dpgmedia.nl

We zijn 24/7 bereikbaar om óók last minute nog een goede plaatsing voor jouw inhaak-advertentie te coördineren. Bij geen gehoor graag je bericht inspreken. Je wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.