Onze advertentiemogelijkheden combineren de kracht van onze vertrouwde kwaliteitsmerken en de specifieke oplossingen voor jouw doel.
Portfolio en mediamogelijkheden
In het algemeen doorlopen consumenten een aantal fases voordat ze tot aankoop overgaan. Elke fase biedt aanknopingspunten om te adverteren. Speel daarbij in op de specifieke wensen, gedachten en behoeften die consumenten op dat moment hebben.
Stap 1: Wat is er allemaal mogelijk?
Of het nu om een nieuwe bank gaat, een complete keuken of kleine woonaccessoires: in deze oriënterende fase verkennen consumenten de markt in de breedste zin van het woord. Ze weten nog niet precies wat ze willen en zijn nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Het gaat nog niet zozeer om merken, prijzen, praktische wensen of waar ze de aankoop het beste kunnen doen. Gevoel is belangrijk. Welke stijl zoek ik, wat is er allemaal mogelijk, hoe ziet het interieur van andere (bekende) mensen eruit? Hier ligt voor woonwinkels, interieurspecialisten en speciaalzaken een mooie kans om consumenten te inspireren.
Stap 2: Wat is het juiste product voor mij?
Dromen is heerlijk, maar de praktijk brengt consumenten meestal snel weer met beide benen op de grond. Over het algemeen spelen er een groot aantal praktische zaken een rol bij de aanschaf van woonproducten. Past deze moderne open keuken wel binnen mijn interieur? Wat vindt mijn partner van deze knalrode vazen? Is het verstandig om een witte designbank te nemen als je twee jonge kinderen hebt? In deze fase kun je consumenten helpen met informatie die inspeelt op dergelijke onzekerheden, bijvoorbeeld door ondersteunende content te bieden in je (online) winkel en via advertenties.
Stap 3: Kan ik dit product wel betalen?
Nu de verwachtingen van consumenten steeds realistischer worden en hun wensen steeds concreter zijn, komen ze steeds dichter bij het moment van de waarheid. Kan ik dit product betalen of kies ik voor een vergelijkbare optie die minder kost? In deze fase vergelijken ze bijvoorbeeld online prijzen van de producten die ze op het oog hebben. Voor woon- en interieurwinkels een zeer belangrijk moment om zich te laten zien en te proberen om een streepje voor te krijgen bij potentiële kopers.

Stap 4: Waar kan ik het product het beste kopen?
Bij de consument staan alle seinen staan op groen: hij is klaar om te kopen. Maar waar? Of je nu een interieurwinkel in een dorp hebt of heel Nederland van nieuwe woonaccessoires voorziet met je webshop, je wilt er natuurlijk voor zorgen dat die klant straks bij jou op de (digitale) stoep staat. Zorg dus dat je online zichtbaar bent op de juiste zoekwoorden, zoals ‘vloerkleed vintage’ of ‘eettafel design Groningen’. Daarnaast is kun je de bekendheid van je winkel vergroten via lokale en landelijke media.
Stap 5: Krijg ik de best mogelijke deal voor dit product?
De kogel is door de kerk, de knoop is doorgehakt: de klant is klaar om zijn portemonnee te trekken! Of toch niet…? Op dit moment willen consumenten nog één keer bevestiging dat ze de beste keuze hebben gemaakt. Klanten die online kopen, zullen bijvoorbeeld nogmaals proberen prijzen te vergelijken nu ze precies weten welk artikel ze willen. Dan is het prettig als er ook wat advertenties van jouw winkel verschijnen. Staan ze bij je in de winkel, dan kan persoonlijke aandacht of een kleine korting net het laatste zetje geven.