Een toenemende behoefte aan duurzaamheid én prijsbewust shoppen staan hoog in het vaandel bij FMCG-consumenten. Eetpatronen veranderen, zoals het eten van minder vlees en meer groenten. Daarnaast stapt al bijna een derde van de Europeanen over op goedkopere producten om geld te besparen. Spring in op deze ontwikkelingen en presenteer jouw aanbiedingen op het netwerk van DPG Media.

Insights en inspiratie

Borrelgedrag van de consument

Borrelgedrag van de consument

DPG Media doet als mediabedrijf continu onderzoek. Onlangs hebben we onderzoek gedaan naar het borrelgedrag van de Nederlandse consument.

Lees meer

Borrelgedrag van de consument

https://brancherapporten.dpgmedia.nl/supermarkten/

Kennisplatform DPGGrow.nl

Kennisplatform DPGGrow.nl

Voor meer inspiratie, onderzoek en inzichten ga je naar ons kennis- en inspiratieplatform DPG Grow.

Lees meer

Kennisplatform DPGGrow.nl

 

Corona, invloed op het gedrag van consument

Als mediabedrijf doen wij continu onderzoek naar het gedrag van de Nederlandse consument. Zo ook welke invloed het coronavirus heeft op het gedrag en voorkeuren van consumenten. In dit infographic vind je waardevolle inzichten uit de branches: horeca, vakantie, automotive, elektronica, kleding en mode. Wist je bijvoorbeeld dat de koopintentie binnen horeca en fashion op dit moment het hoogst is? En dat mannen vooral gaan voor elektronica? Check snel het infographic en bekijk hoe jouw sector er voor staat! Consumentenpsycholoog Patrick Wessels nam het onderzoek door en zette voor De Ondernemer deze belangrijke tips voor je op een rij!

 

Download hier het hele rapport

 

De gezonde NL consument

De gezonde NL consument

Wij deden onderzoek naar de (gezonde) levensstijl van de Nederlandse consument. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in december 2020.

Lees meer

De gezonde NL consument

BSR Quality Planner en context

BSR Quality Planner en context

Je boodschap wordt nóg meer versterkt als deze in de juiste context staat. Het BSR-model biedt inzichten om de juiste keuze te maken.

Lees meer

BSR Quality Planner en context

 Koopintentie Reclamefolder.nl

Koopintentie Reclamefolder.nl

Met gemiddeld bijna 2 miljoen gebruikers per maand, is Reclamefolder.nl een bron van veel relevante data over de oriëntatie en koopintentie.

Lees meer

Koopintentie Reclamefolder.nl

Inhaken! Er gaan glorieuze momenten komen ..

Inhaken! Er gaan glorieuze momenten komen ..

En jouw budget, hoe klein ook, kan daar op inhaken. Want inhaken wérkt, toont onderzoek keer op keer aan.

Lees meer

Inhaken! Er gaan glorieuze momenten komen ..

Het beslissingsproces van boodschappen

Het beslissingsproces van boodschappen

De boodschapper bepaalt vooral zelf wat er op het lijstje komt te staan, maar de invloed van diens partner is bijna even groot.

Lees meer

Het beslissingsproces van boodschappen

ACTIVA

Op uitnodiging van Danone Nederland en haar mediabureau MediaCom, hebben we een partnership-voorstel ontwikkeld voor Activia. Een crossmedia-campagne die primair moest leiden tot een verhoging van de merkoverweging, door Activia relevant te maken voor haar drie voornaamste doelgroepen

Bekijk de case

EEN OPLOSSING VOOR ELKE MEDIABEHOEFTE

Thematische Specials en Bijlagen

Thematische Specials en Bijlagen

Jaarlijks verschijnen er diverse interessante specials en bijlagen in onze titels.

Lees meer

Thematische Specials en Bijlagen

 

De aandacht van jouw doelgroep krijgen? Dan kun je het beste een uiting plaatsen in een relevant umfeld.

 

Onze oplossing…

Thematische specials en bijlagen.

Elk jaar verschijnen er diverse specials en bijlagen in onze magazines en dagbladen. Daarnaast zijn er jaarlijks veel ‘inhaakmomenten’ die voor jouw doelgroep interessant kunnen zijn.

Op deze pagina vind je de volledige kalender voor de rest van dit jaar.

Onder voorbehoud van wijzigingen.

Klantinzichten en doelstellingen

Klantinzichten en doelstellingen

Behoefte aan inzicht welke media hebben geholpen om een doelstelling te behalen.

Lees meer

Klantinzichten en doelstellingen

 

Behoefte aan inzicht welke media hebben geholpen om een doelstelling te behalen en hierdoor, in de toekomst, nog scherper een marketingbudget kunnen inzetten.

 

Onze oplossing…

Een datadashboard. Zodat je elke uiting en campagne goed kunt beoordelen en evalueren.

Datagedreven indruk maken

Datagedreven indruk maken

Aan de hand van een klantprofiel een boodschap opstellen en verspreiden.

Lees meer

Datagedreven indruk maken

 

Aan de hand van een bepaald klantprofiel een relevante boodschap opstellen en verspreiden. Deze boodschap moet ervoor zorgen dat de (potentiële) klant zich aangesproken voelt, waardoor de conversie direct stijgt.

Onze oplossing…

360- datawarehouse. Met onze sterke merken bereiken we 92% van Nederland. Via die merken komen we dagelijks direct in contact met de consument. Hierdoor beschikken we over een enorme schat aan data.
DPG Media heeft als enige publisher op individueel niveau data over het koopgedrag van consumenten, merkpercepties, mediaconsumptie én we weten wat voor momenten de consument beleeft. Op basis van deze data bieden we een precieze en datagedreven benadering om consumenten te bereiken en bewegen. In ons 360-datawarehouse komt alles samen: profielen, kenmerken, percepties, intenties, touchpoints en gedragingen.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Brand safety beheersen

Brand safety beheersen

Brand safety blijft belangrijk: je wil niet op onbetrouwbare of schadelijke sites staan.

Lees meer

Brand safety beheersen

 

Brand safety blijft belangrijk: als adverteerder wil je niet op onbetrouwbare of schadelijke sites staan met je advertenties. Je wil zeker weten dat je binnen een veilige omgeving staat.

 

Onze oplossing…

Adverteer bij vertrouwde kwaliteitsmerken als afzender én kies een goede fit met de juiste context.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

De shopper en aanbiedingen

De shopper en aanbiedingen

De consument activeren begint niet in de winkel, maar eerder in de funnel.

Lees meer

De shopper en aanbiedingen

De shopper in Nederland wordt gedreven door aanbiedingen

* 96% doet zijn/haar boodschappen in de supermarkt

* 77% maakt meestal tot altijd een boodschappenlijstje

* 53% van kinderen 5-12 jaar heeft inspraak op de boodschappen

* 68% bepaalt nav aanbiedingen welke producten gekocht worden 

* 73% leest wekelijks folder (online/print) van één of meerdere supermarkten

* 57% stelt een boodschappenlijstje gaandeweg de week op 

 

——-

Onze oplossing: 

De consument activeren begint niet in de winkel, maar eerder

49% bepaalt naar aanleiding van aanbiedingen waar zij boodschappen doen

Met het portfolio van DPG Media zijn we aanwezig in de gehele funnel: van touch, tell tot sell. 

We bereiken je doelgroep maximaal, niche of massa, landelijk of lokaal. 

We bewegen je doelgroep in de richting die je wilt. We maken je bekend, laten je doelgroep van je houden en je kopen.

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag bij het maken van een creatieve uiting of het opzetten van een effectieve campagne voor jouw business.

 

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Onze merken voor de FMCG sector