Banken, verzekeringsmaatschappijen, beleggingsmaatschappijen, pensioenfondsen: digitalisering speelt bij deze organisaties de laatste jaren een steeds grotere rol. De consument regelt online zijn eigen bankzaken, vergelijkt verzekeringen via onafhankelijke websites en wint zelf advies in over slim beleggen.

Hoe zorg je er dan tóch voor dat deze consument jou weet te vinden en gebruik maakt van je producten en diensten? Wij weten wat ze lezen, welke onderwerpen het goed doen en welke uitingen het beste werken. Zowel voor een hele lokale boodschap, als voor een landelijke campagne kunnen wij inzichten bieden in passende dataprofielen, relevante kanalen en aansluitende advertising mogelijkheden.

Insights en inspiratie

Bereik miljoenen consumenten

Bereik miljoenen consumenten

Middels onze verschillende online en offline kanalen bereik jij effectief de Nederlandse consument. Bekijk ons bereik!

Lees meer

Bereik miljoenen consumenten

 

Onze journalisten weten wat er speelt. In de finance sector én onder onze lezers. Via onze dagbladen en gespecialiseerde media bereik je landelijk en lokaal een brede groep lezers met interesse in verhuizen, hypotheken, verzekeringen, beleggen en bankieren. Wij grijpen de aandacht van jouw (potentiële) klant. Maak daar gebruik van en laat jouw content aansluiten op onze redactionele verhalen.

 

Het bereik van DPG Media

Met onze vertrouwde kwaliteitsmedia bereik je jouw doelgroep zowel digitaal als in print.

Het landelijke bereik:

  • Via AD.nl bereik je maandelijks 7,8 miljoen personen.
  • NU.nl is koploper in de zakelijke doelgroep met een maandelijks bereik van 67% van de zakelijke beslissers.
  • Deondernemer.nl heeft een maandelijks online bereik van 173.000 websitebezoekrs.
  • Ouders van nu bereikt maandelijks via print 333.000 jonge ouders.
  • Het printbereik van vtwonen ligt op 836.000 per maand.

 

Het lokale bereik:

  • ADR Nieuwsmedia bereikt dagelijks miljoenen lezers. Doordeweeks gaat het om ruim 2,5 miljoen lezers via print en op zaterdag om 3,1 miljoen lezers via krant en magazine. Bovendien bereikt ADR Nieuwsmedia maandelijks ruim 8,9 miljoen unieke digitale lezers via web en app.
  • Indebuurt.nl brengt lokaal nieuws in 39 steden met ieder een eigen redactie. Indebuurt.nl bereikt maandelijks 2,8 miljoen personen.

Bronnen: NPDM 2020, NRM 2020, NOBO Q3 2020

Blik op de financiële conditie

Blik op de financiële conditie

Onderzoek naar interesses en gedrag op het gebied van financiën van de Nederlandse consument.

Lees meer

Blik op de financiële conditie

 

Wij onderzochten de interesses en het gedrag op het gebied van financiën van de Nederlandse consument. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in maart 2021.

De interesse in informatie over financiële producten is groot! Bijna twee derde geeft aan hier in geïnteresseerd te zijn en bij mannen ligt dit zelfs nog hoger. Een grote meerderheid (85%) vindt hun financiële conditie (zeer) belangrijk, vooral 35-49 jarigen vinden dit belangrijk: 92%. Twee derde heeft dan ook een financiële buffer voor de toekomst. Een kwart heeft geen financiële buffer maar zou dit wél graag willen.
Opvallend is dat men voor financieel advies iets vaker aanklopt bij vrienden, familie of kennissen (37%) dan bij een bank (34%) of onafhankelijk adviseur (31%). De rol van vrienden wordt wel kleiner naarmate men ouder wordt. Bijna de helft (41%) van de ondervraagden geeft aan zich meer bezig te zijn gaan houden met zijn/haar financiële situatie sinds corona.

Benieuwd naar de volledige resultaten? Download hier de infographic!

Inspirerende opties om te adverteren

Inspirerende opties om te adverteren

Er zijn oneindig veel opties om te communiceren met je (potentiële) klant. Laat je inspireren door de mogelijkheden.

Lees meer

Inspirerende opties om te adverteren

 

Hoe bereik je de mensen die op dit moment een nieuwe verzekering overwegen? Of die zich zijn aan het oriënteren voor een hypotheek? Zij bevinden zich namelijk in een fase waarin ze zeer gevoelig zijn voor je boodschap en openstaan voor informatie en advies.

 

De juiste balans tussen online, offline en mobiel

Adverteren kan op honderdduizend manieren. Online of offline, lokaal, landelijk of persoonlijk: je kunt aan veel knoppen draaien. En dan hebben we het nog niet eens over de juiste doelgroep en het beste moment gehad. Weet jij hoe je de mensen bereikt die zich nu zijn aan het oriënteren? Om daar achter te komen, moet je eerst weten waar ze zich bevinden en via welke wegen ze zich het liefst informeren. Belangrijk is dat je budget voor offline, online en mobiele adverteren het lees- en kijkgedrag van je doelgroep(en) weerspiegelt.

 

Adverteer precies waar en wanneer je wilt

Met onze tientallen media-oplossingen kun je een groot deel van alle Nederlanders bereiken. De potentie van onze gerenommeerde nieuwsmerken, magazines en online platforms is enorm. We weten wat je doelgroep leest, welke thema’s het goed doen en welke toon het beste werkt. Jij bepaalt helemaal zelf hoe je wilt adverteren: van een korte campagne gericht op een lokale doelgroep tot een landelijke cross-channelcampagne waarbij je de volledige mediamix inzet.

 

Meer weten over de ideale marketingmix voor jouw organisatie? In ons artikel ‘Verfris je marketingmix‘ geven we je 3 krachtige tips. Lees snel verder!

Onze data helpt jouw business

Onze data helpt jouw business

Dankzij de dataprofielen van onze lezers weten we waar en hoe we bepaalde doelgroepen kunnen bereiken.

Lees meer

Onze data helpt jouw business

 

Wij zijn bij DPG Media dagelijks bezig met het vergaren, interpreteren en analyseren van data om onze eigen business te versterken. Dat doen we op basis van data die we verkrijgen aan de hand van al onze interacties met, en gegevens van, onze lezers en website- en app-bezoekers. Deze data kan worden ingezet om jouw business te versterken. Want onze lezers en bezoekers zijn namelijk jouw doelgroep.

 

Dataprofielen zorgen voor de perfecte match

Dankzij de vele dataprofielen die wij kennen, maken we het mogelijk om heel gericht een bepaalde doelgroep te bereiken. Heb jij als adverteerder bijvoorbeeld een aanbod voor mensen met verhuisplannen? Wij kennen 1.014.000 profielen per maand in de categorie ‘van plan om binnen 1 jaar te verhuizen’. Welke goed te bereiken zijn via onder andere Eigen Huis & Interieur, Het Parool, vtwonen, VIVA en AutoWeek.

Wil je echter potentiele beleggers aanspreken? Dan weten we dat er maandelijks zo’n 3.160.000 matchende profielen te bereiken zijn via onder andere NU.nl, ADR Nieuwsmedia, de Volkskrant, Stijlvol Wonen en Nouveau.

Bronnen: NPDM 2020, DPG data warehouse, NOBO Q3 2020

Klusgedrag van de consument

Klusgedrag van de consument

We zijn allemaal steeds meer thuis en hebben behoefte aan een mooiere én grotere leefplek. Verbouwen = hot topic!

Lees meer

Klusgedrag van de consument

 

Men is meer thuis sinds het coronavirus en heeft behoefte aan een mooiere en grotere leefplek. Bovendien staat de huidige woningmarkt onder druk. Verbouwen is een hot topic onder de Nederlandse consument. Reden te meer voor onderzoek naar de het klusgedrag van de Nederlandse consument.

Bekijk hier de resultaten.

Kansspelen in Nederland

Kansspelen in Nederland

Vooruitlopend op de Wet Kansspelen onderzocht DPG Media hoe Nederlanders tegenover (online) gokken staan.

Lees meer

Kansspelen in Nederland

Per 1 oktober aanstaande treedt naar verwachting de Wet Kansspelen, die online gokken onder strikte voorwaarden legaal maakt, in werking. Reden genoeg voor DPG Media om onderzoek te doen naar hoe Nederlanders tegenover (online) gokken staan.

Het onderzoek is uitgevoerd in maart van dit jaar door Panel Inzicht onder 1.000 respondenten (18-65 jaar).

Uit het onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders op de hoogte is van het opengaan van de (online) kansspelmarkt dit najaar.

De internationale aanbieders van casinospellen en sportweddenschappen zijn relatief nog onbekend in Nederland, terwijl de gevestigde Nederlandse aanbieders een grote bekendheid hebben en hier ook volop in wordt mee gespeeld. Zo geeft maar liefst 80% aan mee te spelen in een loterij. 36% speelt wel eens een potje bingo en een derde speelt mee in sportweddenschappen. Hiervan wordt het meest gewed op voetbal (73%). Naar verwachting zal dit gaan groeien, want ruim 20% van de Nederlanders geeft aan nu niet online te gokken, maar dit (misschien) wel te gaan doen als het online aanbod gereguleerd is. Bij mannen dit ligt dit zelfs op bijna een kwart.

Benieuwd naar alle inzichten? Bekijk hier de infographic!

Aegon & DPG Media

Aegon hypotheek wilde bij haar doelgroep een verhoging van awareness en overweging teweeg brengen. Om dit doel te realiseren heeft Aegon hypotheek, in samenwerking met DPG Media, een branded contentcampagne gelanceerd waarbij onder andere twee influencers informatie delen over het vinden van een droomhuis. Het resultaat? 420.939 views en ruim 42.000 clicks naar de website.

Bekijk de case

Interpolis & DPG Media

In 68% van verkeersongevallen speelt afleiding een rol. De telefoon is de belangrijkste oorzaak. Daarom introduceerde Interpolis de Automodus-app, die helpt je je telefoon tijdens het rijden niet te gebruiken. Via Q-music, AD en indebuurt.nl is de campagne #IkRijVoorNL geïntroduceerd. En een enorme piek in app-downloads werd hierdoor gerealiseerd.

Bekijk de case

Een oplossing voor elke mediabehoefte

Datagedreven benadering

Datagedreven benadering

Aan de hand van een klantprofiel een boodschap opstellen en verspreiden.

Lees meer

Datagedreven benadering

 

Effectief indruk maken op je doelgroep doe je door aan de hand van een bepaald klantprofiel een relevante boodschap op te stellen en te verspreiden. Deze boodschap zorgt ervoor dat de (potentiële) klanten zich aangesproken voelen, waardoor de conversie direct stijgt.

 

Onze oplossing…

360- datawarehouse. Met onze sterke merken bereiken we 92% van Nederland. Via die merken komen we dagelijks direct in contact met de consument. Hierdoor beschikken we over een enorme schat aan data.
DPG Media heeft als enige publisher op individueel niveau data over het koopgedrag van consumenten, merkpercepties, mediaconsumptie én we weten wat voor momenten de consument beleeft. Op basis van deze data bieden we een precieze en datagedreven benadering om consumenten te bereiken en bewegen. In ons 360-datawarehouse komt alles samen: profielen, kenmerken, percepties, intenties, touchpoints en gedragingen.

 

Meer weten?

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Brand safety beheersen

Brand safety beheersen

Brand safety blijft belangrijk: wees zichtbaar op alleen betrouwbare en kwalitatieve sites.

Lees meer

Brand safety beheersen

 

Brand safety blijft belangrijk: als adverteerder wil je niet op onbetrouwbare of schadelijke websites staan met je advertenties. Je wil zeker weten dat je binnen een veilige omgeving staat.

 

Onze oplossing…

Adverteer bij vertrouwde kwaliteitsmerken als afzender én kies een goede fit met de juiste context.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Bereik de zakelijke markt

Bereik de zakelijke markt

Met NU.nl als koploper heeft DPG Media een groot bereik in de zakelijke doelgroep.

Lees meer

Bereik de zakelijke markt

 

Wil je de zakelijke markt bereiken met een relevante boodschap die specifiek voor een zakelijke doelgroep bestemd is?

 

Onze oplossing…

Target zakelijke beslissers, ZZP’ers of zelfstandig ondernemers.

    • Onder decision makers heeft NU.nl het grootste maandbereik, namelijk 68%. Vooral onder directeuren/beslissers van bedrijven met 100+ medewerkers en semi-overheid is het bereik van NU.nl groot; rond de 80%. Onder MKB’ers iets lager, maar nog altijd ruim boven de 60%
    • Het totale DPG Media portfolio heeft een maandelijks uniek bereik van 94,1% onder zelfstandig ondernemers en 95,3% van de zakelijke beslissers.
    • Voor online targeting van ondernemers beschikt DPG Media over 650.000 profielen

Meer weten?

Download de infographic van DMS 2021 met daarin alle cijfers.

Thematische Specials en Bijlagen

Thematische Specials en Bijlagen

Jaarlijks verschijnen er diverse interessante specials en bijlagen in onze titels.

Lees meer

Thematische Specials en Bijlagen

 

De aandacht van jouw doelgroep krijgen? Dan kun je het beste een uiting plaatsen in een relevant umfeld.

 

Onze oplossing…

Thematische specials en bijlagen.

Elk jaar verschijnen er diverse specials en bijlagen in onze magazines en dagbladen. Daarnaast zijn er jaarlijks veel ‘inhaakmomenten’ die voor jouw doelgroep interessant kunnen zijn.

Op deze pagina vind je de volledige kalender voor de rest van dit jaar.

Onder voorbehoud van wijzigingen.

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag bij het maken van een creatieve uiting of het opzetten van een effectieve campagne voor jouw business.

 

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Onze merken voor de finance sector