Stel hoge eisen aan jouw content

We leven in een tijd waarin fake news hoogtij viert. Content wordt steeds vluchtiger. En het aantal aanbieders van content neemt toe. Waardoor blijf je onderscheidend? Iedere organisatie heeft een uniek verhaal. Hoe vertel je die van jou? Door het aanbieden van hoogwaardige content! Neem jij de tijd voor het gedegen brengen van jouw boodschap? Dan zul je zien dat jouw doelgroep de tijd neemt om het te bekijken. Want jouw doelgroep hecht waarde aan kwaliteitscontent.

Eerst moet je een paar vragen voor jezelf beantwoorden. Wat is jouw campagnedoelstelling? Wie is je doelgroep? En hoe raak je deze het best? Je kunt je voorstellen dat een korte video met snelle beelden en teksten niet aansluit bij een 60+ doelgroep. Maar wat dan wel? Zowel je verhaal als het type content moet goed aansluiten op de behoefte van je doelgroep. Pas dan pak je echt de aandacht.

Whitepaper: 5 tips voor effectieve contentmarketing

Je klanten zitten overal, online en offline. Daarom is het belangrijk dat jouw organisatie op verschillende kanalen zichtbaar is. Deel je verhaal vanuit diverse invalshoeken. Prikkel je doelgroep en zet ze aan tot actie. Welkom in de wereld van contentmarketing. Lees hoe jij content voor je kunt laten werken.

Deel je verhaal als branded content

Bij branded content wordt jouw merk verwerkt in vermakende of informatieve content, zoals een video of tekst. En hoewel bij een advertentie een commerciële boodschap centraal staat, is dit bij branded content niet het geval. Zo komt je klant subtiel in aanraking met jouw merk. Branded content werkt goed online.

– Je doet op een geloofwaardige manier je verhaal, zonder dat het een verkooppraatje is.
– Doordat het niet lijkt op reclame, maar informatief of entertainend is, is je gunfactor hoog.
– Onbewust wordt jouw merk geassocieerd met het onderwerp van de branded content.

Er zijn verschillende vormen van branded content. Bijvoorbeeld een longread. Dat is -zoals de naam al doet vermoeden – een lang, diepgaand en journalistiek verhaal online van ten minste 2.000 woorden. Een longread is erg geschikt om potentiële klanten te inspireren. Je kunt de tekst aanvullen met beeld en video om je verhaal nog beter vorm te geven. Daarnaast kun je ook kiezen voor een online branded article of advertorial. Deze advertentie lijkt op een nieuwsartikel. Het is voor de klant vaak niet direct duidelijk dat het gaat om een advertentie en daarom wordt de advertorial beter gelezen dan een ‘gewone’ advertentie.
Weten welke vorm past bij jou? Laat je informeren.

Meer weten over branded content?

Neem vandaag nog contact op met je accountmanager of één van onze media-adviseurs voor een adviesgesprek over de verspreiding van jouw content!

Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren