Doelstelling

De doelstelling van dit partnership is om awareness te creëren voor de nieuwe sloggi EVER Fresh lijn door deze collectie te introduceren bij de VIVA-lezeressen. Online wordt ingezet op 3.500 views voor het branded content artikel, met een afgegeven benchmark voor de CTR van tussen de 0,5% en 1,5%.

 

  • Inzet
  • Uitwerking
  • Resultaten

VIVA en sloggi zijn een perfecte match en bewijzen dat op alle mogelijke manieren. Het gaat hier niet om een simpel uitgewerkt marktonderzoek, maar om het samengaan van twee merken, door alle kanalen te vullen met het thema ondergoed, van de cover tot de winkel én van redactionele artikelen tot een cadeau-actie. Het blijkt de perfecte methode om sloggi EVER Fresh te lanceren: awereness creëren zonder VIVA-lezeressen het gevoel te geven in een reclamevalkuil te stappen.

Editie 9 van VIVA magazine werd het ‘geen poespas-themanummer’ met een speciale poezencover, resultaten van VIVA’s grote ondergoed-enquête, een editorial van hoofdredacteur Debby Gerritsen, een redactioneel artikel over ‘ondergoed toen en nu’, een shopping pagina vol ondergoed en een backcover met sloggi EVER Fresh advertentie.

Op VIVA.nl werd het branded content artikel ‘Dit vergeet je vaak als je ondergoed koopt’ geplaatst. Dit artikel werd onder andere via Facebook aangejaagd. De resultaten uit het onderzoek leverde online ook extra PR op via de merken Margriet, Libelle, Flair en Drimble.

Bij sloggi verkooppunten werd, op basis van VIVA’s poezencover, POS-materiaal geplaatst en bij aankoop van een sloggi EVER Fresh product kreeg de consument een gratis VIVA magazine editie 9.

Het onderzoeksbureau Motivaction heeft een groot ondergoed-onderzoek gedaan onder jonge vrouwen, waarna de resultaten te zien zijn in het grote ‘geen poespas-nummer’ van 27 februari 2019. Het covermodel alleen al trekt de aandacht: een jonge vrouw met tussen haar benen een kat. In het nummer zelf krijgt VIVA X sloggi volop plek met redactionele artikelen, PR en een sloggi-advertentie op de achterkant.

Ook online kan niemand om ‘Wat draagt de poes?’ heen: op viva.nl verschijnen redactionele artikelen en branded content die via Facebook promoot worden.

Om het partnership compleet te maken, wordt bij sloggi-verkooppunten een megagrote VIVA-cover neergezet en krijg je bij aankoop van sloggi EVER Fresh de Geen poespas-editie van VIVA cadeau.

Uiteindelijk worden alle verwachtingen overtroffen, met 10.297 views en een CTR van 3,33% (ruim drie keer hoger dan verwacht). Het Facebookbericht ter aanjaging, komt uit op een bereik van 20.170. In totaal werden via de campagne 646.467 contactmomenten gerealiseerd.