DPG Media en RTL hebben de handen ineen geslagen voor een krachtige mediacombinatie. Ze maakten voor Velux een passende campagne waarbij Velux profiteert van de combinatie van het betrouwbare karakter van nieuwsautoriteiten ADR Nieuwsmedia & RTL Nieuws en het inspirerende karakter van Eigen Huis en Tuin
De campagne was opgedeeld in twee fases. Elke fase had een uitgekiende mediastrategie met eigen advertentieproducten en content die paste bij het medium en de titel.
Fase 1
In de eerste fase van de campagne draaide het om de bewustwording van het lucht- en lichtkwaliteitsprobleem en het belang van oplossingen. Middels Branded Content artikelen op de online titels van ADR Nieuwsmedia en RTL Nieuws opent Velux de ogen van lezers met wetenschappelijke feiten over luchtkwaliteit en een ongezond binnenklimaat.

Fase 2
In de tweede fase draaide het om het in beeld brengen van de licht- en luchtoplossingen die Velux producten bieden en de positieve gevolgen die men zichtbaar ervaart door deze producten.
Met een branded online video serie van 3 afleveringen van EH&T hebben we lichtproblemen bij mensen thuis en de oplossingen hiervoor mooi in beeld gebracht. Deze video is getoond op EH&T website, social kanalen en in nieuwsbrieven. Ook werden deze items passend gemaakt als inarticle video teasers en als Xtra Social posts, die zijn getoond op ADR titels. Bekijk hier een voorbeeld op EH&T.
