Velux streeft ernaar de kwaliteit van leven in huis te verbeteren door middel van goed daglicht en genoeg frisse lucht. Met de campagne, gemaakt samen met DPG Media, ‘The Indoor Generation’, laat Velux zien hoeveel tijd we tegenwoordig binnen doorbrengen, welke effecten dit kan hebben op de gezondheid en welke oplossingen er zijn.

 

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Velux wil Nederlanders bewust maken van de invloed van slechte lucht- en lichtkwaliteit in huis op de lichamelijke en psychische gezondheid. De wetenschappelijke bewijzen  onderbouwen de passende oplossingen van Velux. Oplossingen die ook nog eens makkelijk te realiseren zijn in huis en die bewezen positieve effecten realiseren.

 

 

 

 

 

 

DPG Media en RTL hebben de handen ineen geslagen voor een krachtige mediacombinatie. Ze maakten voor Velux een passende campagne waarbij Velux profiteert van de combinatie van het betrouwbare karakter van nieuwsautoriteiten ADR Nieuwsmedia & RTL Nieuws en het inspirerende karakter van Eigen Huis en Tuin

De campagne was opgedeeld in twee fases. Elke fase had een uitgekiende mediastrategie met eigen advertentieproducten en content die paste bij het medium en de titel.

Fase 1
In de eerste fase van de campagne draaide het om de bewustwording van het lucht- en lichtkwaliteitsprobleem en het belang van oplossingen. Middels Branded Content artikelen op de online titels van ADR Nieuwsmedia en RTL Nieuws opent Velux de ogen van lezers met wetenschappelijke feiten over luchtkwaliteit en een ongezond binnenklimaat.

Fase 2
In de tweede fase draaide het om het in beeld brengen van de licht- en luchtoplossingen die Velux producten bieden en de positieve gevolgen die men zichtbaar ervaart door deze producten.

Met een branded online video serie van 3 afleveringen van EH&T hebben we lichtproblemen bij mensen thuis en de oplossingen hiervoor mooi in beeld gebracht. Deze video is getoond op EH&T website, social kanalen en in nieuwsbrieven. Ook werden deze items passend gemaakt als inarticle video teasers en als Xtra Social posts, die zijn getoond op ADR titels. Bekijk hier een voorbeeld op EH&T.

Alle KPI’s hebben boven verwachting gescoord. Zo waren de Xtra Social posts gemiddeld 12,3 seconde in beeld bij lezers en lag de gemiddelde CTR van de in-article video teasers 0,05% hoger dan gemiddeld.

Het inspirerende karakter van Eigen Huis & Tuin, samen met nieuwsautoriteiten ADR Nieuwsmedia en RTL Nieuws zijn voor deze campagne een ideale mix geweest.