Als medicijnfabrikant zet Teva zich in voor innovatieve en kwalitatieve geneesmiddelen voor bijna 200 miljoen gebruikers wereldwijd. Mijn Geneesmiddel in Beeld (Mijn GIB) is een initiatief van Teva, waarmee de consument alle praktische informatie over zijn medicijngebruik krijgt in één overzicht. De consument ziet in één oogopslag welke middelen zij dient te nemen, in welke dosering en op welke tijdstippen. Mijn Geneesmiddel in Beeld is verkrijgbaar bij de apotheek.

Video 
In deze video laten we je zien hoe Teva haar campagne heeft aangepakt in samenwerking met DPG Media.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Doelstelling campagne
Als doel van de samenwerking met DPG Media had Teva de bekendheid ‘Mijn Geneesmiddel in Beeld’ vergroten en zorgen dat erom gevraagd wordt bij de apotheek.

Doelgroep
De doelgroep van deze campagne bestond uit:

– Consumenten 50+
– Zorgverleners
– Medicijngebruikers

Om de relevantie van ‘Mijn Geneesmiddel in Beeld’ te vergroten, maken we de doelgroep bewust van verkeerd medicijngebruik. Door een persoonlijk overzicht te hebben van hun persoonlijk medicijngebruik hebben zij meer overzicht en letterlijk meer grip op de medicatie. Zodoende is de belofte die we in onze campagne willen overbrengen:

Meer grip met mijn GIB
Hiervoor is zowel branded content als advertising ingezet. Branded content als fundament voor de introductie door in een keer de noodzaak van ‘Mijn Geneesmiddel in Beeld’ duidelijk te maken en advertising voor een snelle bereiksopbouw en voldoende concrete exposure van de naam ‘Mijn GIB’. In advertising stellen we hardop de vragen die mensen stellen als het gaat om medicijngebruik. En bij een vraag hoort natuurlijk ook een antwoord: Mijn GIB. Bij de advertising hebben we er bewust voor gekozen geen Teva te communiceren zodat de campagne echt draait om Mijn GIB. Mijn GIB als afzender, merk én product.

Titelkeuze
Uitgangspunt in de titelkeuze is gebaseerd op de persoonlijkheid van Teva: warm en science. Waarbij Libelle en Margriet matchen met het ‘warme’ Teva en NU.nl voor de science kant van Teva. Ook is er op basis van contextual targeting (onderwerp artikelen) en demografische kenmerken (vrouw 30+) getarget om binnen het gehele DPG Media netwerk de juiste display uiting aan de juiste doelgroep te communiceren.

De samenwerking is positief ervaren. Uiteindelijk heeft de campagne geresulteerd in een stijging van +20% in het aantal aanvragen voor ‘Mijn Geneesmiddel in Beeld’ bij apothekers.

DPG Media kon ons helpen op het gebied waar zij al jaren sterk zijn en Teva veel minder ervaring in heeft, namelijk het communiceren met zeer specifieke doelgroepen over Mijn Geneesmiddel in Beeld’ aldus Huib Has, Marketing Manager Teva.