Studio Korea geeft vorm aan de ambitie om marktleider in shortform-video te worden.
In het online videoformat ‘Studio Korea’ werd dagelijks verslag gedaan van alles rondom de Olympische Spelen. Uniek, want nooit eerder werkten zoveel merken van DPG Media op deze schaal in video samenwerken. De onderliggende partnerships met o.a. Eurosport, Toyota, Campina, Heineken en Samsung maakten Studio Korea tot een groot succes. Maar liefst 291 video’s in 14 unieke shows met 4,1 miljoen video starts werden gerealiseerd.
De vaste ochtendmomenten van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. De sportieve duiding en inzichten van Gianni Romme bij het schaatsen. Mattie Valk die zich verwondert over het Olympische spektakel en sporters en supporters een hart onder de riem steekt. De reportages van Tessa Veldhuis in het Holland Heineken Huis, het drama van de ontgoochelde Sven Kramer. Koen Verweij die Esmee Visser als halter gebruikt. De omhelzing van de koning met schaatskoningin Ireen Wüst.
Het kwam allemaal voorbij in Studio Korea, het online videoformat dat te volgen was op de sites van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en Tubantia) en Qmusic.