Er is één moment waarop mensen blij worden van een verzekering: het moment dat er iets gebeurt en ze zich realiseren dat ze goed verzekerd zijn. Het moment dat ze zich realiseren dat het ‘LEKKER GEREGELD’ is. Dat moment willen we gebruiken om de aandacht te trekken, inzichtelijk te maken dat verzekeren iets is waar je over na moet denken en uitleggen wat je daarvoor kunt doen. Ofwel.
1. Aandacht trekken
2. Aandacht hebben
3. Aandacht houden
We wilden gebruik maken van de herkenbare tv commercial. Niet met Freek Vonk zelf, maar wel met zijn moeder Saskia die ook een rol speelt in de televisiecampagne. Zij regelt de boel, ongeacht de gekke situaties die ze meemaakt. Daarom speelt ze de hoofdrol in de campagne ‘Zit je lekker?!’
In 5 flights haken we in op de actualiteiten met 5 bizarre situaties die betrekking hebben op de producten van Reaal.
Aandacht trekken
We trekken de aandacht door een bizarre situatie te normaliseren

Aandacht hebben
We maken inzichtelijk dat, hoe bizar ook, een ongeluk in een klein hoekje zit dus je het maar beter lekker geregeld kunt hebben

Aandacht houden
We leggen vervolgens in simpele stappen uit wat je daar voor moet doen.

Het hele verhaal wordt compleet gemaakt met zichtbaarheid in magazine’s en Xtra Social waar een doorplaatsing van de social strategie plaatsvindt die ook is meegenomen in de campagne.
