Polestar is een nieuw EV automerk in het hogere segment. Het jonge merk staat voor vernieuwing, design, duurzaamheid en een unieke customer experience, zonder concessies te doen op de performance van de auto.

Polestar heeft een geheel eigen filosofie. Het zijn geen traditionele autobouwers, maar eigentijdse designers die tot in elk detail een auto vormgeven. Ze richten zich bewust op elektrisch rijden in combinatie met aansprekende prestaties en ongeëvenaard gemak.

  • Case
  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Het nieuwe automerk Polestar wil met deze campagne haar naamsbekendheid vergroten en zich krachtig positioneren als hét elektrische performance automerk. Een echte game changer die technologie, design, duurzaamheid en performance combineert in haar unieke automodellen.

Het doel van de campagne is het verhogen van awareness en overweging. Daarnaast wil Polestar meer traffic naar de website genereren en de koop- en proefrit-intentie verhogen.

De doelgroep van deze campagne zijn mannen en vrouwen van 35 jaar of ouder met minimaal een hbo-opleiding en een bovenmodaal inkomen. Onder de doelgroep vallen ook mensen die een managementfunctie bekleden en mensen die de ‘finer things in life’ waarderen, zoals design, kunst, architectuur, fotografie, film, innovaties en technologie.

Voor de campagne zijn verschillende producten ingezet. Deze zijn onder te verdelen in de touch- en tell fase van de klantreis.

– Touch: display banners met behulp van audience targeting. High impact uitingen die bijdragen aan het vergroten van naamsbekendheid.
– Tell: branded content op Nu.nl, inspelend op het concept om Polestar daarmee te positioneren als ‘game changer’. Branded content op autoweek.nl met als doel om relevante content te brengen gericht op de auto. In totaal zijn er 13 smarticles gedurende de campagne live gegaan.

Door de doelgroep te inspireren met aansprekende verhalen, content die past bij een challenger, onderwerpen die aansluiten bij ‘the finer things in life’ en ervoor te zorgen dat de overweging wordt vergroot, is er een campagne ontwikkeld die zich succesvol richt op pioniers. Een contentcampagne rondom mensen die anders kijken naar de wereld. De durvers en doeners. Door deze succesvolle mensen in de spotlight te zetten, wordt hierdoor een brug geslagen naar de filosofie van Polestar. En verbinden we de lezers met de kijk die Polestar heeft op de wereld. En specifiek op auto’s. Met Polestar pioniers worden diegenen aangesproken die ook uniek willen zijn. Deze samenwerking met NU.nl en AutoWeek is bedoeld om mensen verder kennis te laten maken met het merk Polestar en de overweging van het merk met storytelling te voeden.

Op zowel NU.nl als bij Autoweek.nl hebben alle 13 smarticles ruim boven verwachting gepresteerd. Daarnaast blijkt dat de gemiddelde leestijd en CTR op beide platforms hoger is dan de vastgestelde richtlijnen. Ook blijkt dat naast een hoog aantal article reads, de kwaliteit en engagement van de bezoekers erg hoog is.

– KPI article reads totaal 185.000
– Behaald article reads totaal 285.203
– Ruim 100.000 article reads extra

Merkeffect:
De campagne heeft een sterk positief effect gehad op de bekendheid, overweging en voorkeur van Polestar:

– Significant hogere merkbekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur onder de exposed groep.
– Positieve autonome ontwikkeling op basis van geholpen merkbekendheid en overweging.
– Merkbekendheid en overweging in de 1-meting significant hoger dan in de 0-meting.
– De NPS-EU van Polestar is significant hoger onder de exposed groep.

Polestar heeft het imago dat het bijdraagt aan een betere toekomst, aan betere elektrische auto’s én een aantrekkelijk design. Op deze imago statements scoort de exposed groep hoger in vergelijking met de unexposed groep.