Zorgen, met aandacht begeleiden, meedenken en taken overnemen: juist in een periode dat hulp gewenst is. Daar zit de kracht van Paternotte Uitvaartzorg. Voorop staat de persoonlijke manier van werken bij Paternotte Uitvaartzorg. De wensen van familie of nabestaanden staan centraal. En samen wordt er gekeken hoe het best passende afscheid voor een overledene georganiseerd kan worden. Alles wordt in werking gezet om een mooie, blijvende herinnering te creƫren waar met een fijn gevoel op teruggekeken kan worden.

Ondersteuning en begeleiding op cruciale momenten
Karen Paternotte heeft een eigen werkwijze en visie als uitvaartbegeleider. Waarbij ze altijd dankbaar is dat ze nabestaanden op zoā€™n cruciaal moment in hun leven mag ondersteunen en begeleiden. Om haar verhaal te delen met haar regio en om Paternotte Uitvaartzorg nog steviger op de kaart te zetten is het de beurt aan DPG Media om ondersteuning en begeleiding te bieden. Samen met onze media-adviseur is er voor Paternotte Uitvaartzorg een gericht plan gemaakt om de doelgroep optimaal te bereiken.

  • Case
  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Voor de campagne van Paternotte Uitvaartzorg was het belangrijk om een media-oplossing te vinden die dichtbij de wijze van communiceren van de organisatie stond om de organisatie goed te kunnen introduceren aan de regio. Zo werd er gekozen voor een advertorial op het online platform indebuurt.nl van DPG Media.

Naam maken in de regio
De advertorial op indebuurt.nl had als doel voor Paternotte Uitvaartzorg om haar potentiƫle doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken in een relatief korte periode en met een beperkt budget.
Door te laten zien waar de organisatie voor staat en door aan te sporen om het event, Proef Lab in Zoetermeer, te bezoeken, werden deze doelen getracht te behalen.

De doelgroep
Bij deze campagne is er gekozen voor een zeer gerichte doelgroep. Op basis van regiotargeting. Hierbij werden alle bezoekers van onze online platformen in de regio Zoetermeer benaderd.

De belangrijkste doelstellingen voor de campagne van Paternotte Uitvaartzorg waren:

– Meer naamsbekendheid creĆ«ren en Paternotte Uitvaartzorg op de kaart zetten in de regio.
– Het trekken van bezoekers naar het evenement: Ā Proef Lab in Zoetermeer.
– Meer verkeer genereren naar website van Paternotte Uitvaartzorg.

De campagne was kort en krachtig ingestoken. In 2 weken tijd moest er een enorme impact gemaakt worden op Zoetermeer. En dat met een beperkt budget. Deze uitdaging startte op 14 februari 2019.

Indebuurt special
Er werd gekozen voor een indebuurt special. Indebuurt.nl is namelijk een perfect platform om een ondernemersverhaal te vertellen. Hierdoor is het mogelijk de regio te laten zien waar de organisatie voor staat Ć©n wat de organisatie te bieden heeft. Het is een laagdrempelig platform dat zowel door ondernemers als door (toekomstige) klanten veel bezocht wordt.

Van verhaal naar event
In de indebuurt special vertelde Karen Paternotte over hoe zij haar klanten altijd centraal stelt en wat haar onderscheidende werkwijze precies betekent. Daarnaast leidde dit artikel naar het event, Proef Lab in Zoetermeer, waar geĆÆnteresseerden meer informatie konden krijgen.
Door in Ć©Ć©n artikel het verhaal van Karen te vertellen en de uitnodiging voor het event te vermelden, kregen lezers de mogelijkheid om kennis te maken met de organisatie en zich eventueel verder te verdiepen op het event.

In de spotlight
Het verhaal van Karen is zowel op indebuurt.nl als op AD.nl 2 weken lang uitgelicht. Daarnaast is het artikel verspreid op social media via een Facebookbericht.

 

 

Algemene resultaten van de campagne
– Hoge opkomst van bezoekers tijdens het event Proef Lab in Zoetermeer.
– Veel positieve feedback van de doelgroep op de campagne-uitingen.
– Groot aantal personen bereikt in een relatief korte looptijd.
– De heldere boodschap heeft gezorgd voor meer herkenning van de organisatie.

De cijfers
– 1.367 views van het artikel op indebuurt.nl, waarvan 1.226 unieke views
– 1.959 impressies op Facebook
– 17 likes op het Facebookbericht
– 124 comments op Facebook
– 35 shares op Facebook
– 86 kliks op het bericht op Facebook naar het artikel op indebuurt.nl