Lees hier het succesverhaal van Outdoor Gouda.

  • Aandacht
  • Bereik x Dichterbij
  • Creatie
  • Effect

Aandacht voor acties

‘Met deze advertentiecampagne brengen we onze doelgroep op de hoogte van de producten die we verkopen. We gebruiken daarvoor thema’s en acties in de winkel.’

De media: regionaal en print

‘We adverteren in AD Groene Hart en in het huis-aan-huisblad Goudse Post. Dertig jaar geleden al startte onze samenwerking met DPG Media. Destijds adverteerden we geregeld in de Goudsche Courant en Rijn en Gouwe die inmiddels zijn opgegaan in AD Groene Hart.

De aanpak: gericht adverteren

‘Waar we voorheen maandelijks of tweewekelijks een achtste pagina advertentie plaatsten in AD Groene Hart en Goudse Post doen we dat nu geclusterd op momenten wanneer we acties in de winkel hebben. Zo is de meimaand voor ons een fietsmaand en hebben we in juni een schoenendag. Het werkt om gericht te adverteren. Ook merken we dat het zinvol is om in beide titels te staan. Ze versterken elkaar. AD Groene Hart heeft abonnees die de krant goed lezen, en deze zien dezelfde advertentie vervolgens ook nog langskomen in de Goudse Post. Zo’n herhaling versterkt de boodschap. Bovendien zien hierdoor ook de niet-abonnees van AD Groene Hart onze advertenties.

Het resultaat: 25 procent meer aanloop

‘Nadat onze advertenties zijn verschenen, zien we steevast een toename van het aantal bezoekers aan onze winkel van zo’n 25 procent. Een mooie score.’