Effectief een band opbouwen met lezers die geïnteresseerd zijn in een goed en gezond leven

In de campagne ‘Verzekerd van jezelf’ ging ONVZ in binnen- en buitenland op zoek naar de vele geheimen van een gezond leven. Een onderdeel van deze strategie was het vertellen van verhalen en het geven van tips & tricks in de volgende gebieden: bewegen, ontspannen, voeding en participatie in de maatschappij. ONVZ heeft aan DPG Media gevraagd om deze verhalen breder te verspreiden.

‘Branded content is een effectieve manier om een band op te bouwen met lezers die geïnteresseerd zijn in een goed en gezond leven. Met de inzet van Volkskrant en Parool hebben we onze doelgroepen goed kunnen bereiken’. Tijn Elferink, ONVZ.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Het doel van ONVZ was het verspreiden van content rondom de thema’s ‘bewegen, ontspannen, voeding en participatie in de maatschappij’. Dat is onderdeel van de strategie om verhalen te vertellen en tips & tricks te geven in de volgende gebieden: bewegen, ontspannen, voeding en participatie in de maatschappij. De doelgroep voor deze content omschrijft zich het beste als de ‘nieuwe conservatieven’ en ‘kosmopolieten’ van het Motivaction Model. ONVZ heeft DPG Media gevraagd deze doelgroep te bereiken en te beraken.

Via een online dossier op volkskrant.nl en parool.nl werden de verhalen digitaal verspreid met de onderwerpen bewegen, ontspannen, voeding en participatie in de maatschappij. Altijd vanuit het haakje ‘wat is het geheim van een gezond leven’. Door middel van article previews op Volkskrant.nl en Parool.nl werden lezers getriggered om door te klikken naar de artikelen. Tevens werden er 1/1 advertenties ingezet in Volkskrant Magazine en PS van de Week die in het teken stonden van Het geheim van een gezond leven.

– Bijna alle artikelen scoorden boven de CTR-benchmark.
– Zowel op Volkskrant.nl als op Parool.nl is de time-on-site boven benchmark( 1:30min): op Volkskrant.nl is de time on site 2:21 en Parool.nl 2:49.
– De aanjaag-banners deden goed werk: 155% van het aantal verwachte landingen is gerealiseerd.