Het Spaanse concern NH Hotels beheert een internationale keten van zo’n 400 hotels in 28 landen. Het bedrijf wilde het imago van hun hotels verder uitbreiden en zocht hiervoor samenwerking met de DPG Media.

Het doel van de campagne was branding via storytelling. Om dit doel te bereiken zijn de kanalen: print, online en radio succesvol ingezet.

  • Aanpak
  • Resultaten

NH Hotels wilde wegblijven van prijsstunting voor hotelovernachtingen. De campagne bestond uit branded content over de diverse NH Hotels in het reiskatern van Volkskrant Magazine. Daarnaast werden advertenties ingezet in Volkskrant, Trouw en Parool, waaronder PS van de Week. In het AD konden lezers gebruik maken van speciale aanbiedingen in de vorm van kortingvouchers. Daarnaast werden banners geplaatst op de digitale patforms van dagbladen.

– 83% stijging van kwaliteitsimago
– Verdubbeling voorkeur voor NH Hotels bij DPG Media-lezers
– 24% van de DPG Media lezers is bereid een NH Hotel aan te raden
– Ruim 2000 NH vouchers verkocht via het AD