Nederland aan de Klassieke Concerten
Hoe maken we klassieke concerten toegankelijk voor een breder publiek? En hoe kunnen we de huidige fans en volgers behouden en vergroten? DPG Media en Klassieke Concerten sloegen de handen ineen om van klassieke muziek een geliefde hobby van heel Nederland te maken.
Klassieke muziek heeft te maken met grote vooroordelen: saai, lang, moeilijk, duur, elitair en ‘je moet er verstand van hebben’. Daar ligt de uitdaging ook; bij het verbreden van de doelgroep.
“In onze branche blijft het een uniek fenomeen om zonder subsidies klassieke muziek op hoog niveau aan te kunnen bieden aan volle zalen. Dat vraagt een ondernemersgeest en een zeer creatieve denkwijze. Dit partnership brengt verdieping in alle elementen dankzij de slimme combinatie van print, online video en ticketing. DPG Media toont creativiteit, lef en een enorme drive om de beleving van klassieke muziek te delen via hun grote bereik gericht op gesegmenteerde doelgroepen”
Susanne Streefkerk-Stoker (Marketing Manager Stichting Klassieke Concerten Nederland)