Met de banners zijn ongeveer 1.465.000 lezers bereikt via AD.nl. Hiervan hebben 5.424 lezers doorgeklikt naar de longread (CTR is 0,37%. Dat is een goed gemiddelde).
Omdat de longread ook is gedeeld op de socialmediakanalen van Keukenloods, is het aantal lezers opgelopen tot 6.038. In het totaal waren er 5.781 unieke bezoekers. Deze lezers hebben gemiddeld 1 minuut en 56 seconden gelezen. Volledige en uitgebreide aandacht voor de boodschap dus.
Na het lezen van het artikel hebben 1.138 lezers direct doorgeklikt naar keukenloods.nl. Het doorklikpercentage vanuit de longread is daarmee bijna 20%. Dat is uitzonderlijk hoog.
Retargeting resultaten
Middels de retargeting campagne, met een lezersbereik van 200.000, hebben nog eens 634 lezers doorgeklikt naar de landingspagina’s van Keukenloods.
Hoogtepunten
De campagne heeft concreet geleid tot 5.781 unieke longread lezers uit de omgeving van de Keukenloods showrooms. Al deze lezers toonden bijna 2 minuten aandacht voor het artikel. En in het totaal zorgde dit voor 1.772 leads op keukenloods.nl.