Bij Keukenloods vind je de laatste trends op het gebied van keukens. Keukenloods heeft 14 filialen door heel Nederland én een uitgebreide webshop. In de webshop vind je een groot assortiment inbouwapparatuur en kun je je laten inspireren door de ruime selectie van keukens. Er is altijd een showroom in de buurt om een droomkeuken in het echt te ervaren.

  • Case
  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Keukenloods krijgt regelmatig nieuwe apparatuur binnen. Deze apparatuur willen zij laten zien aan hun klanten. Door het aanbod goed in beeld te brengen interesseren zij klanten om langs te komen of online een bestelling te plaatsen. Voor deze campagne wilde Keukenloods de nieuwe kookplaat van BORA met afzuiging vanuit het keukenblad in de schijnwerpers zetten. Over dit product is veel te vertellen én te laten zien. Daardoor was alleen een advertentie niet voldoende. Er werd daarom gezocht naar een media-oplossing met een grotere impact.

 

De doelgroep

Keukenloods had voor deze campagne als doelgroep; mensen die binnen een straal van circa 15 km rondom een Keukenloods showroom woonachtig zijn.

Keukenloods gaf hun media-adviseur van DPG Media enkele doelstellingen mee:

– De BORA kookplaat met afzuiging op een mooie en kwalitatieve manier presenteren.
– De sfeer van dit product goed overbrengen.
– De lezer uit de nabije omgeving informeren en inspireren.
– Bijdragen aan het verbeteren van het imago van Keukenloods.
– De lezer ook proberen te laten converteren.

Met een aantrekkelijk vormgegeven longread werden AD lezers uit de nabije omgeving (circa 15 km) van alle Keukenloods showrooms bereikt. AD.nl heeft een bereik van ongeveer 1,7 miljoen unieke bezoekers per dag. Door het inzetten van banners op AD.nl werd aandacht gevraagd voor de longread. Vervolgens werd er sfeervolle, informatieve en inspirerende content in de longread zelf aangeboden en werd de AD lezer aangespoord om direct door te klikken naar de verschillende landingspagina’s op keukenloods.nl die in de longread genoemd werden.

 

Retargeting

In de 14 dagen ná het lezen van de Longread, werd de lezer geretarget middels een Adopitmize bannercampagne. Het doel van deze retargetingactie was de interesse verder te verhogen en de lezer te verleiden tot actie; oftewel kliks naar de website óf een showroombezoek. Deze banners krijgen altijd een grote attentiewaarde omdat de lezer eerder al uitgebreid geïnformeerd en geïnspireerd is.

Met de banners zijn ongeveer 1.465.000 lezers bereikt via AD.nl. Hiervan hebben 5.424 lezers doorgeklikt naar de longread (CTR is 0,37%. Dat is een goed gemiddelde).

Omdat de longread ook is gedeeld op de socialmediakanalen van Keukenloods, is het aantal lezers opgelopen tot 6.038. In het totaal waren er 5.781 unieke bezoekers. Deze lezers hebben gemiddeld 1 minuut en 56 seconden gelezen. Volledige en uitgebreide aandacht voor de boodschap dus.

Na het lezen van het artikel hebben 1.138 lezers direct doorgeklikt naar keukenloods.nl. Het doorklikpercentage vanuit de longread is daarmee bijna 20%. Dat is uitzonderlijk hoog.

 

Retargeting resultaten

Middels de retargeting campagne, met een lezersbereik van 200.000, hebben nog eens 634 lezers doorgeklikt naar de landingspagina’s van Keukenloods.

 

Hoogtepunten

De campagne heeft concreet geleid tot 5.781 unieke longread lezers uit de omgeving van de Keukenloods showrooms. Al deze lezers toonden bijna 2 minuten aandacht voor het artikel. En in het totaal zorgde dit voor 1.772 leads op keukenloods.nl.