Intratuin Halsteren is al jaren veel meer dan alleen een tuincentrum. Graag bieden zij bezoekers het gehele jaar door een bijzondere, inspirerende en sfeervolle plek om te winkelen. Elk seizoen pakken ze groots uit om een ultieme beleving aan te bieden. Zo is er bijvoorbeeld kerstshoppen als thema in de winter en ‘La Dolce Vita’ als nieuwe concept in de zomer.

La Dolce Vita; het gevoel van de zomer in Toscane. Romantische boomgaarden. Authentiek Italiaans eten en drinken. De geur van weelderige bloemen. Intratuin Halsteren haalde een vleugje vakantie in huis waar je bijna de lucht van de Middellandse Zee kon ruiken. Om het La Dolce Vita-gevoel over te brengen naar haar klanten werd er een campagne opgezet met de hulp van DPG Media. 

  • Case
  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

De entree van de winkel is in het zomerseizoen omgetoverd tot een sfeervol Italiaans dorpsplein en bij binnenkomst ervaart de bezoeker meteen het gelukzalige gevoel van de zomer. Er kan plaatsgenomen worden aan één van de lange zomers gedekte tafels of aan een knus bistrosetje.

Om het nieuwe zomerconcept ‘La Dolce Vita’ en de bijbehorende Toscaanse beleving en activiteiten over te brengen naar haar (potentiële) klanten, schakelde Intratuin Halsteren de hulp in van de media-adviseur van DPG Media.

De doelgroep van Intratuin Halsteren bestaat uit 35-plussers woonachtig in de regio West-Brabant en België. De volledige doelgroep moest op de hoogte worden gesteld van de La Dolce Vita-beleving bij Intratuin Halsteren.

De campagne is gericht op het vertellen en laten zien aan consumenten wat het La Dolce Vita-concept inhoudt én om ze te verleiden om naar de winkel te komen. Daarnaast wil Intratuin Halsteren enkele belangrijke dagen uitlichten. Dit betreft: Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Moederdag en Vaderdag.

De campagne ging van start in april 2019 en liep in totaal 15 weken. Er is gekozen om door middel van échte verhalen, tips, sprekende beelden en video de consument te inspireren om naar de winkel te komen.

Verspreid over de campagneperiode zijn er op vier momenten vier verschillende longreads gelanceerd. 

– Longread 1: inspirerende longread ter introductie van La Dolce Vita.
– Longread 2: longread met een stappenplan om ‘het goede leven’ in huis te halen.
– Longread 3: het barbecueweer is aangebroken, dus een longread met een BBQ check.
– Longread 4: een longread met tips voor de perfecte zomersetting in je tuin.

Door de inzet van verschillende inspirerende banners is er aandacht gevraagd voor de diverse longreads. Ook is er een speciale La Dolce Vita-video gemaakt die te zien was als Inarticle video op onze verschillende nieuwssites. Daarnaast liep er een always on XtraSocial campagne. Daarbij waren er social posts met korte persoonlijke verhalen tussen de redactionele artikelen op ons nieuwsnetwerk te vinden. In de regionale huis-aan-huiskranten is via branded contentartikelen en columns ook nog via print aandacht geschonken aan dit concept.

In de aanloop naar de diverse feestdagen werd er door middel van aangepaste banners aandacht geschonken aan deze dagen. Deze werden gericht getarget op de doelgroep. 

De longreads hebben voor veel aandacht voor het nieuwe zomerconcept van Intratuin Halsteren gezorgd. Intratuin Halsteren zag een verdubbeling van hun websitebezoek. En qua omzet draaiden ze een goed voorjaar. Ze zijn daardoor erg tevreden over de campagne. 

Longread 1: 5.248 lezers met een gemiddelde leesduur dan 1 minuut en 25 seconden.
Longread 2: 686 lezers met een gemiddelde leesduur van 1 minuut 10 seconden.
Longread 3: 627 lezers met een gemiddelde leesduur van 1 minuut 10 seconden.
Longread 4: 570 lezers met een gemiddelde leesduur van 1 minuut 5 seconden.

De banners hebben gezorgd voor 515.954 impressies en 1.272 kliks. Dit is een CTR van 0,25% (benchmark is 0,22%).

De Inarticle video kreeg 161.366 impressies en 714 kliks. Dit is een CTR van 0,44% (benchmark is 0,63%).

De XtraSocial posts leverden 300.008 impressies en 3.723 kliks op. Dit is een CTR van 1,24% (benchmark 0,50%).