Grand Prestige Vatgerijpt
Speciaalbier als categorie groeit als kool. Vrijwel dagelijks lanceren (niche) bierbrouwers nieuwe initiatieven. De vraag aan DPG Media: “Hoe vallen we met Vatgerijpt Bourbon op in dit geweld van spannend, spannender, spannendst? Hoe zorgen we dat we gezien worden en dat mensen ook geboeid blijven door het verhaal dat we te vertellen hebben?”

Vier Hertog Jan brouwmeesters hebben vier beergeeks uitgenodigd om op smaak expeditie te gaan.
Om de vraag van Hertog Jan te beantwoorden heeft DPG Media een smaak expeditie opgezet die online en in print (bekijk een voorbeeld) geladen werd. In deze expeditie onderzochten Hertog Jan brouwmeesters en genodigde beergeeks samen de belangrijkste aspecten van de gecompliceerde smaak van Hertog Jan Vatgerijpt Bourbon.

Dit is gebeurd in 4 fases:
Fase 1 is gezocht naar het geheim van het perfecte vat | Fase 2 is bourbon onderzocht | Fase 3 de brouwerij | Fase 4 het bier zelf

Dit alles is gefilmd in documentaire stijl, met grote visuele schoonheid. De verhaallijnen van geek en expert lopen door elkaar maar komen ook weer samen. We volgen de expert die uitlegt waarom ze deze bomen kiezen voor het hout van de vaten, de geek stelt scherpe vragen en mag ook een keer meebranden.

Bekijk een aflevering van de smaak expeditie of bekijk hier alle afleveringen

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Het doel van de campagne
Opvallen met Hertog Jan Vatgerijpt Bourbon. Ervoor zorgen dat mensen geboeid blijven door het verhaal wat verteld werd.

Doelgroep
Authentic explorer: op zoek naar een verhaal, naar iets bijzonders. Daarnaast de Hertog Jan fans en de beergeeks.

 

 

Centrale content hub
Op Volkskrant.nl was een centrale content hub (minisite) gecreëerd. Elk thema kwam daar terug, in combinatie van video, foto en tekst. Elke twee weken werd een nieuw thema gelanceerd.

Via article previews werd de content aangejaagd. Daarnaast verschijnen 1/1 branded articles in Volkskrant Magazine.

Over-performance op alle KPI’s
Doel: 88.344 video starts
Resultaat: 108.531 video starts

Doel: 2500 – 5.000 views per aflevering
Resultaat: 11.351 – 31.485 views per aflevering

Totaal aantal views: 108.531