Na twee succesvolle edities Lanceert Hertog Jan in 2019 een nieuwe range Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt. Een bijzonder bier, dat zijn unieke smaak dankt aan maandenlange rijping op eikenhouten vaten.

Voor de serie van 2019 keerde Hertog Jan terug naar Nederland. Grand Prestige rijpt maanden op geselecteerde vaten waar voorheen Nederlands destillaat in heeft gerijpt, namelijk Korenwijn, Rogge Jenever en Gerst moutwijn van respectievelijk Hooghoudt, Rutte & Zn, en Zuidam. Een editie met oog voor Nederlands specialisme. Hertog Jan heeft het afgelopen jaar niet alleen bier gerijpt, maar heeft ook een speciaal Jenever van Grand Prestige gedestilleerd.

Hertog Jan magazine

Aan DPG Media de vraag: hoe gaat DPG Media, bij zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep, zorgen voor een stijging in bewustwording van het feit dat Hertog Jan bieren op jenevervaten heeft laten rijpen?

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

De smaak van Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt is complex. Omdat uit te leggen moet je het haast ontleden. DPG Media ontwikkelde daarom: De anatomie van Smaak. Een prachtige principe waarin we de meesterbrouwer en de drie meesterdistilleerders samen aan tafel te brachten. Hiermee ontstond een unieke inkijk in het proces dat door deze Hollandse Meesters is gerealiseerd om te komen tot dit bijzondere bier.

Het verhaal van deze moderne Hollandse Meesters werd ondersteund door unieke portretfotografie en stillevens in de stijl van de oude meesters, prachtige sfeerbeelden genomen op verschillende locaties en unieke illustraties van ingrediënten, ontstond een special die zo bijzonder was dat zelfs de Koninklijke Bibliotheek een exemplaar heeft opgenomen in het archief.

De campagne had als doelgroep mannen van 25-59 die van kwaliteit en kwaliteitsbier houden.

 

 

 

 

Hertog Jan Magazine Vatgerijpt (28-pagina’s) Mee verspreid met de Volkskrant op donderdag 28 februari, met Trouw op vrijdag 1 maart.

• Spread ADR Magazines – zaterdag 9 maart
• Aanvullend: VK editie – donderdag 14,15 en 16 maart

Hertog Jan magazine

 

 

De Hertog Jan bijlage ‘De Anatomie van Smaak’ is opgenomen in de collectie van de Koninklijke Bibliotheek. Dit is bijzonder omdat ‘reclame-uitingen’ normaliter niet worden opgenomen.

Zowel de top of mind als de spontane merkbekendheid zijn gestegen naar aanleiding van de campagne over Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt.

Na het zien van de campagne heeft men vaker een voorkeur voor Hertog Jan dan voor het zien van de campagne.

Panelleden die bekend zijn met Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt bier zijn na de campagne vaker op de hoogte van de specifieke kenmerken van het bier dan voor de campagne.

De bijlage wordt beoordeeld met een 7.5. Het is voor vier op de vijf lezers van de bijlage/spread duidelijk dat deze afkomstig is van Hertog Jan.

Voor ruim vier op de vijf lezers van de bijlage/spread is het duidelijk dat Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt op de markt wordt gebracht.