Hendriks Projectontwikkeling ontwikkelt woningen, kantoren, winkels en bedrijfshuisvesting. Dat doen zij zowel zelfstandig als in samenwerking binnen multifunctionele projecten. Het bedrijf vertaalt marktbehoefte, huidige gebruikerseisen en toekomstige gebruikerswensen naar ontwikkelingsprojecten op maat. Elk project kent een eigen team van deskundigen, waaronder stedenbouwkundigen en architecten. Met telkens één doel voor ogen: het leveren van kwaliteit op maat.

  • Case
  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Hendriks Projectontwikkeling is een project gestart voor de bouw van een nieuwe woonwijk. Dit project heet het ‘Componistenkwartier’. In het Componistenkwartier worden betaalbare woningen gebouwd voor starters en jonge gezinnen in Oss.

Om dit project onder de aandacht te brengen schakelde Hendriks Projectontwikkeling DPG Media in. De media-adviseur van DPG Media kreeg de volgende opdrachten mee:

– De nieuwe wijk, het Componistenkwartier, positioneren als een duurzame en betaalbare leefomgeving.
– Inzichtelijk maken bij de doelgroep waarom wonen in het Componistenkwartier zo uniek is.
– Hendriks Projectontwikkeling neerzetten als een innovatieve en milieubewuste projectontwikkelaar.
– Starters en jonge gezinnen uit regio Oss of in een straal van 10 km om het Componistenkwartier heen, uitnodigen voor een informatieavond over de nieuwe wijk.

Hendriks Projectontwikkeling had één belangrijk doel voor de samenwerking met DPG Media. En dat was om starters en jonge gezinnen uit regio Oss of in een straal van 10 km om de nieuwe woonwijk heen aan te spreken. Speciaal voor deze doelgroep werd er namelijk een informatieavond georganiseerd over het Componistenkwartier. De campagne zou zoveel mogelijk inschrijvingen voor deze avond moeten binnenhalen. En natuurlijk was het uiteindelijke doel om de doelgroep over te halen tot een aankoop.

De campagne van Hendriks Projectontwikkeling voor het Componistenkwartier had een doorlooptijd van ongeveer anderhalve maand.

Voor deze campagne is er onder andere gekozen voor branded content in de vorm van een advertorial. Een advertorial is een advertentie in de vorm van een redactioneel artikel. Voor de lezer is het niet overduidelijk dat het om een advertentie gaat, waardoor deze beter wordt gelezen dan een gewone advertentie. Daarnaast kun je in een advertorial veel meer informatie en beeldmateriaal kwijt over een product of dienst.
Door te kiezen voor een advertorial kon Hendriks Projectontwikkeling uitgebreid vertellen over het Componistenkwartier. Lezers raakten geïnspireerd en gemotiveerd om meer informatie op te vragen over het project.

Gericht adverteren

De advertorial is geplaatst op de nieuwssites van het AD en het Brabants Dagblad. Er werd aandacht gevraagd voor de advertorial middels banners die heel gericht getoond werden aan bezoekers uit Oss en omgeving.

Bezoekers die de advertorial hadden gelezen werden vervolgens geretarget via socialmediaberichten. Dit verliep via de inzet van Xtra Social. Met Xtra Social worden socialmediaberichten tussen de redactionele artikelen op de nieuwssites van DPG Media geplaatst. Daarnaast werden er voor de retargeting banners ingezet die zijn ingekocht via het Adoptimize netwerk van DPG media. Met deze berichten en banners werd extra aandacht gevraagd voor de informatieavond over het Componistenkwartier.

Afsluitend werden verschillende woningen van dit project aangeboden middels banners die ook werden aangeboden via Adoptimize.

Resultaten van de campagne

– De advertorial is 4.436 keer bekijken door 4.063 unieke personen.
– De advertorial had een CTR van 1,63%. Onze benchmark is 0,2%. Dit is dus ver boven het gemiddelde.
– Via de Xtra Social berichten is er 770 keer doorgeklikt. De doorklikratio was 0,77%. Onze benchmark is 0,48%. Ook deze was dus bovengemiddeld.
– Van de 34 beschikbare woningen waren er kort na de campagne 17 verkocht.