AD Koken & Eten Jord’s BBQ Zomer – gesponsord door Heineken 

In Jord’s BBQ Zomer maakt Jord Althuizen – BBQchef bekend van TV en zijn 3 BBQ boeken Smokey Goodness – de lekkerste BBQ gerechten voor in de achtertuin. De serie wordt verspreid via AD Koken & Eten. Bekijk hier het video dossier van Jord’s BBQ zomer

Heineken heeft deze serie gesponsord. Op een relevante manier zijn de zomerbieren van Heineken onder de aandacht gebracht. Hierbij is de belangrijkste doelstelling kwalitatief bereik genereren onder de lezers van ADR om zo de perceptie van de kwailteitsbieren te verstevigen.

 

 

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Het doel van de campagne

Heineken wilde op een relevante manier de zomerbieren van het jaar onder de aandacht brengen. De belangrijkste doelstelling was om de lezers van ADR Nieuwsmedia te bereiken en de perceptie van de kwaliteitsbieren onder shoppers (M/V) verstevigen. Middels een video-serie op AD koken & eten werd ‘Jord’s BBQ Zomer’ uitgezonden, gesponsord door Heineken. Elke video bood BBQ-inspiratie met een recept, praktische tips van Jord Ă©n een bier tip voor een bijpassend biertje uit de collectie van Heineken.

 

 

 

Aanpak van deze campagne

In Jord’s BBQ zomer maakt Jord Althuizen BBQchef/cateraar bekend van TV en zijn 3 BBQ boeken Smokey Goodness de lekkerste BBQ gerechten voor in de achtertuin. De verschillende gerechten, zoals Golden Ribs, Zalm in Zoutkorst, Pompoen en Burgers zijn op basis van foodpairing gematcht met verschillende smaakpaletten van bieren zoals Affligem Blond, Amstel Radler of Heineken 0.0 .

Er zijn 7 video afleveringen van ‘Jord’s BBQ Zomer’ uitgezonden via AD koken & eten. Op de article pagina werd de video gecombineerd met een recept. Elke aflevering werd aangejaagd met 1 van de 7 teasers met een BBQ hack, een praktische tip van Jord voor een zorgeloze BBQ zomer. Daarnaast was de video serie te zien op een Branded video show page bij AD.nl.

 

Resultaten van de campagne

Het format scoort ruim boven verwachting, namelijk 3,5 keer boven target. Met in totaal ruim 190.000 views (gemiddeld 27,237 per aflevering) is het format een groot succes voor AD Koken&Eten.

Tijdens het mooie weer wordt er extra promotie ingezet, om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met het nieuwe format. Heineken is hiermee op een laagdrempelige en rendabele manier ingestapt op een succesvol format.

 

Bekijk de 1 van de 7 video’s