In een 4-maanden durende samenwerking, stond iedere maand een andere fiets centraal. Batavus trapte iedere maand groots af, door in een hele pagina een tweewieler specialist centraal te zetten, en hem of haar over de eigenschappen en kwaliteiten van de ‘fiets van de maand’ te laten spreken.
De 3 daarop volgende weken van iedere maand, plaatsten we een halve pagina waarin een tevreden ‘rijder’ van de fiets in kwestie centraal staat.
In iedere uiting visualiseren het aantal dealers in het verspreidingsgbied van het dagblad in kwestie, en benoemen we de sales-actie rondom de fiets van de maand.
De bevestiging van een vakman én van tevreden klanten zorgen ervoor dat Batavus als betrouwbaar merk wordt gezien. Het zichtbaar maken van het aantal dealers in de buurt draagt bij aan het vertrouwen en het aanbod draagt bij aan de overweging van het merk.
Omdat Batavus een enorm landelijk netwerk van dealers heeft, is ervoor gekozen om 12 regionale dagblad titels in te zetten:
– AD
– Eindhovens Dagblad
– Brabants Dagblad
– BNdeStem
– De Gelderlander
– PZC
– Twentse Courant Tubantia
– De Stentor
– Het Parool
– Leeuwarder Courant
– Friesch Dagblad
– Dagblad van het Noorden
