Ter ere van het  vernieuwde Original bed is de Volkskrant in de Auping design heritage gedoken.

Het vernieuwde Auping Original bed is vanaf september 2019 in tien sprekende kleuren verkrijgbaar. Voorheen was dit bed enkel leverbaar in zwart en met een standaard hoofdbord. Om deze relaunch bij design lovers bekend te maken, vroeg Auping aan DPG media om de vernieuwde Original extra aandacht te geven via haar titels.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Doel
Genereer bekendheid voor de vernieuwde Auping Original en zorg dat de design heritage van Auping onderstreept wordt.

Doelgroep
Kosmopolieten, 32-55 jaar, AB1, stedelijk. Sterk geïnteresseerd in technologie, lifestyleproducten en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Bekijk hier de campagne.

Auping staat al meer dan 130 jaar voor toonaangevend design, kwaliteit en slaapcomfort het bedrijf is nog steeds in handen van de familie Auping.

“Ik heb een Auping” staat nu voor kwaliteit en goed slapen, maar het staat voor zoveel meer. Want de Auping Original is geïnspireerd op de Cleopatra, een ander klassiek Auping ontwerp van Dick Cordemeijer uit 1953. Die trots en emotie die met deze heritage gepaard gaat, spreken we aan in een serie van drie inspirerende branded articles.

In het eerste artikel keken we naar de historie van het iconische Nederlands bedrijf.

In het tweede artikel besteedden we aandacht aan bekende belangrijke Nederlandse ontwerpers die voor Auping gewerkt hebben gewerkt hebben en over een aantal iconische ontwerpen die in het verleden onze slaapkamers veroverd hebben. En aan het ontstaan van het Original bedmodel.

In het derde artikel lieten we conceptueel kunstenaar Paco Raphael aan het woord. Speciaal voor de Volkskrant bewerkte hij één exemplaar van de vernieuwde Auping Original met zijn sprankelende artwork. Dit unieke exemplaar werd verloot onder de Volkskrant lezers.

Omdat de Original geïnspireerd is op een bed uit de jaren ‘50, hebben we in de opmaak van de content een mix gehanteerd van moderne vormgeving en grafiek uit de jaren ’50, door gebruik te maken van iconische fonts en moderne fotografie.

Middelen/Uitvoering:

Minisite met drie verhalen, op Volkskrant.nl
Een spread in de Volkskrant Magazine Design special

Quality visits:
Met 30% meer quality visits ligt het resultaat ver boven verwachting. De gemaakte content sluit dus mooi aan op de doelgroep en de verhalen worden goed gelezen.

Average time on site:
Gemiddeld blijven lezers ruim twee minuten op de site en die tijd ligt ver boven benchmark.

Ine Stultjens, Manager Marketing Communication, Koninklijke Auping bv:
“Het was leuk en ontzettend leerzaam om samen met de professionele redactie van DPG de mooie verhalen van Auping te vertellen. En het artwork dat conceptueel kunstenaar Paco Raphael speciaal voor onze herlancering van de vernieuwde Original gecreëerd heeft met dit bed dat uiteindelijk bij een ontzettend blije lezer terechtkwam, is natuurlijk een geweldige apotheose van zo’n fijne samenwerking. We hebben heel veel mensen kunnen inspireren met ons mooie design uit Deventer en zijn blij met de resultaten.”