Het originele Auping-bedframe is vanaf september in tien kleuren te verkrijgen. Daarvoor was hij leverbaar in één uniforme kleur en met een standaard hoofdbord. Auping vroeg DPG Media om de vernieuwde Original extra aandacht te geven.

  • Doel
  • Aanpak
  • Resultaten

Doel
Creëer awareness voor het vernieuwde Original model van Auping.

Doelgroep
32-55 jaar, AB1, stedelijk. Sterk geïnteresseerd in technologie, lifestyleproducten en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Bekijk hier de campagne.

Auping staat al meer dan 120 jaar voor toonaangevend design en kwaliteit en het bedrijf is nog steeds in handen van de familie. Iedereen kent het merk. Maar lang niet iedereen weet van deze geschiedenis. Een geschiedenis waar we trots op kunnen zijn.

“Ik heb een Auping” staat nu voor kwaliteit, maar het staat voor zoveel meer.

Want De Original is geïnspireerd op een klassiek (ander) Auping ontwerp van Dick Cordemeijer uit 1953. Eigenlijk zeg je met ‘Ik heb een Auping’: ‘Ik heb smaak en gevoel voor stijl en inrichting’. Je bed wordt een verlengstuk van je identiteit.

Die trots en emotie die met deze heritage gepaard gaat, gaan we aanspreken met de branded content, in een serie van drie inspirerende branded articles.

In het eerste artikel kijken we naar de geschiedenis van het iconisch Nederlands bedrijf

In het tweede artikel besteden we aandacht aan bekende Auping designers en het ontstaan van het model Original. In het derde artikel laten we conceptueel kunstenaar Paco Raphael aan het woord. Speciaal voor de Volkskrant bewerkte hij één exemplaar van de vernieuwde Auping Original met zijn sprankelende artwork. Dit unieke exemplaar is verloot onder de Volkskrant lezers.

Omdat de Original geïnspireerd is op een bed uit de jaren ‘50, hebben we een mix gemaakt van moderne vormgeving en jaren ’50 vormgeving, door gebruik te maken van iconische fonts en moderne fotografie.

Middelen/Uitvoering:

Minisite met drie verhalen, op Volkskrant.nl
Een spread in het Volkskrant Magazine Design special

Quality visits:
De uitkomst ligt ver boven het verwachte resultaat, namelijk met 30% meer quality visits. De gemaakte content sluit dus mooi aan op de doelgroepen.

Average time on site:
Is gemiddeld boven de twee minuten wat ver boven benchmark is.