De recepten sloegen ontzettend aan bij onze lezers. Dat bleek ook uit alle resultaten, die allen ruim boven de benchmark of afgesproken KPI’s lagen. Uit het kwalitatieve onderzoek bleek ook dat naar aanleiding van de campagne de lezers een positiever beeld kregen over Albert Heijn. Ook zagen we in de resultaten dat door het inzetten van zowel print als digitale kanalen de positieve effecten nóg sterker werden.
Kwalitatieve resultaten (n.a.v. onderzoek van DVJ onder 817 respondenten)
Belangrijkste take-out: Branded content i.c.m. online & print heeft ervoor gezorgd dat de kwaliteit, aanbod assortiment & prijsperceptie is verbeterd (effect onderzoek vanuit DPG).​
Creatie
> De boodschap wordt in de campagne (zeer) duidelijk overgebracht. Ook zet het gemiddeld 1 op de 2 lezers aan tot actie. Bij consumenten die zowel online als met print in aanraking zijn gekomen met de campagne is de neiging tot actie ondernemen nog hoger.
Effecten in de funnel
>De branded content campagne heeft een positief effect op de houding t.o.v. Albert Heijn: de exposed groep noemt significant meer associaties, die daarbij ook vaker positief, onderscheidend en relevant zijn.
> Ook is in de exposed groep een sterke stijging op de imagostatements van Albert Heijn zichtbaar
> 43% van de exposed groep geeft aan een of meerdere recepten van Albert Heijn op zijn/haar kerstmenu te hebben gezet. Dit percentage spreidt zich tussen 55% bij bij regelmatige Albert Heijn shoppers en 40% bij lezers die hun dagelijkse boodschappen normaliter elders halen.
Krachten per mediumtype
> Print laat sterker zien dat Albert Heijn een uitgebreid assortiment heeft en dat Albert Heijn echte kwaliteit biedt. De dubbele spread wordt het meest herkend, past het beste bij Albert Heijn, en geeft een boost op koopintentie.
> Online versterkt juist de perceptie dat Allerhande hét multimediale kook- en eetplatform voor de feestdagen is en dat Albert Heijn dé bestemming voor de lekkerste kerstrecepten en inkopen is.
Kwantitatieve resultaten
Online
> Meer dan 302.000 bezoekers lazen de kerstrecepten online
> Door een interactie van 17% haalde ruim 510.000 gebruikers hun kerst inspiratie uit de Brand Stories
> De Mobile Take-Over werd 10.771.221 keer vertoond
> De interesse banners presteren bovengemiddeld met een CTR 0,34%
> 24Kitchen inspireerde maar liefst 5.670 lezers
> Via indebuurt lazen ruim 24.000 bezoekers het artikel
Print
> Dagelijks bereik van 2,8 miljoen lezers
