Wat is branded content precies?

Bij branded content wordt jouw merk verwerkt in vermakende of informatieve content, zoals een video of tekst. En hoewel bij een advertentie een commerciële boodschap centraal staat, is dat bij branded content niet het geval. Zo komt je klant op subtiele wijze met jouw merk in aanraking.

Neem ruimte voor je verhaal

Met branded content heb je als ondernemer de ruimte om het verhaal achter een nieuw project, een inspirerend onderwerp of een innoverend product op een geloofwaardige manier te delen, zonder dat het een verkooppraatje is.

Meer weten? Bekijk dan de volledige video over branded content.

Ik wil branded content inzetten

Alles over branded content

Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

Hoe gaat het maken van branded content in zijn werk? Wij helpen je stap voor stap van creatie tot plaatsing.

Lees meer

Hoe werkt het?

Stap voor stap je verhaal delen

Branded content campagnes bestaan uit verschillende fases.  We lopen ze met je door.

Stap 1: Vanuit jouw idee begint de content creatie. Welk verhaal ga je vertellen en met welke ondersteunende beelden of video’s doe je dat? Of is er misschien al een verhaal waarop je een hoger bereik wilt halen? Je kunt zelf het verhaal schrijven, maar wij kunnen je hier ook bij helpen.

Stap 2: Wanneer het verhaal, de beelden en de eventuele video gereed is, gaat de technische creatie vanuit ons branded-contentteam van start. De content wordt dan mooi opgemaakt in het door jouw gekozen format. En er wordt, wanneer je hebt gekozen voor online, een bannercampagne opgezet om nóg meer aandacht te krijgen voor jouw verhaal. Wij kunnen deze banners heel gericht inzetten om jouw doelgroep te bereiken. Bijvoorbeeld op een specifieke locatie of interessegebied.

Hier zie je enkele voorbeelden van onze ‘aanjaagbanners’

Stap 3: Alles wordt ter controle aan jou voorgelegd. Wanneer je akkoord bent, dan zetten we het verhaal klaar en starten we de bannercampagne.

Stap 4: Tijdens de campagne houden we goed in de gaten of je doelstelling gerealiseerd wordt. Waar nodig zullen we bijsturen.

Stap 5:  Is de campagne voorbij? Dan ontvang je van ons een rapport met alle statistieken.

Tot slot hebben we alvast alle aanleverspecificaties voor je klaargezet.

Mogelijkheden en voorbeelden

Mogelijkheden en voorbeelden

Laat je inspireren en bekijk wie je voor zijn gegaan en kies een vorm die past bij jouw doelstelling.

Lees meer

Mogelijkheden en voorbeelden

Zo zet je branded content in

Er zijn verschillende manieren waarop je met branded content aan de slag kunt.

Denk aan een interviewartikel waarin je jouw maatschappelijke betekenis belicht of je visie deelt. Je kunt ook gaan voor een achtergrond artikel waarin het ontstaan van je organisatie aanbod komt. Of kies een bijzondere invalshoek waarin jouw nieuwe product de oplossing biedt voor je doelgroep.

 

Branded Content voor print en online

Online heb je de mogelijkheid om jouw verhaal in tekst aan te vullen met video of levende graphics. In samenwerking met onze branded-contentafdeling zorgen wij ervoor dat jouw verhaal precies op de juiste titel en bij het juiste interessegebied van de lezer wordt geplaatst.

Je bereikt onze lezers ook met jouw verhaal via de krant of onze magazines. Gebruik de kracht van magazines en sluit aan bij het ‘weekend-gevoel’ met verhalen die passen bij de interesses van de lezer, of kies voor een zakelijke presentatie van je bedrijf in De Ondernemer. Wij helpen je kiezen bij wat past bij jouw doelstellingen.

 

Advertorial en longread

Er zijn twee veelvoorkomende vormen van branded content: een advertorial en een longread.

Longread

Een longread is -zoals de naam al doet vermoeden – een lang, diepgaand en journalistiek verhaal online van ten minste 750 woorden. Een longread is erg geschikt om potentiële klanten te inspireren. Je kunt de tekst aanvullen met beeld en video om je verhaal nog beter vorm te geven.

Waarom kiezen voor een longread?

– Het vergroten van naamsbekendheid en het positioneren van jouw merk.
– Er is voldoende ruimte voor verdieping en achtergrond.
– De mogelijkheid om jouw (potentiële) klanten te inspireren.
– Het artikel is eenvoudig te delen via social media.

 

Advertorial

Je kunt ook kiezen voor een branded article of advertorial. Dat is een advertentie die lijkt op een nieuwsartikel. Het is voor de klant vaak niet direct duidelijk dat het gaat om een advertentie en daarom wordt de advertorial beter gelezen dan een ‘gewone’ advertentie.

Waarom kiezen voor een advertorial?

– Het vergroten van naamsbekendheid en het positioneren van jouw merk.
– De advertorial is in de look & feel van een dagblad.
– De mogelijkheid om jouw (potentiële) klanten te informeren met een nieuwsbericht.
– Het artikel is eenvoudig te delen via social media.

 

Wat hebben andere klanten gekozen?

Het Nederlands Openlucht Museum koos in haar campagne over Romeinen in de Gelderse Streken voor een longread op De Gelderlander.

De Gemeente Berkelland vertelde in een longread op www.tubantia.nl over haar nieuwe centrum.

Elkeplek.nl deelde een advertorial op AD.nl voor hun campagne over hun verschillende recreatiemogelijkheden.

De gemeente Den Haag koos in haar campagne voor verantwoord vuurkorf-, terrashaard- en barbecuegebruik voor een advertorial op AD.nl.

Onze tips voor digitale branded content

Onze tips voor digitale branded content

Benieuwd hoe jij ervoor kunt zorgen dat jouw branded content écht effect heeft op je doelgroep? Bekijk onze 4 tips.

Lees meer

Onze tips voor digitale branded content

Journalistieke look en feel

Digitale branded content heeft de look-and-feel van een journalistiek verhaal. En verschijnt tussen andere redactionele artikelen in de online versie van landelijke en regionale kwaliteitsmedia. Zoals de Volkskrant, Het Parool, De Gelderlander en het PZC. Deze media leest jouw doelgroep met aandacht. De uiting van jouw organisatie kan daardoor rekenen op geïnteresseerde lezers.

 

Tips voor effectieve branded content

1. Creëer aansluiting bij je doelgroep

Met branded content heb je meer ruimte om het verhaal achter je aanbod of organisatie te vertellen. Op een manier die aansluit bij je kernwaarden. Je kunt een verhaal brengen dat past bij de vragen die er bij je doelgroep leven. En inspelen op actuele maatschappelijke ontwikkelingen of trends in je branche. Zo sluit je aan bij de interesse van je doelgroep.

 

2. Laagdrempelige call-to-action

In een branded-contentartikel inspireer, informeer of entertain je jouw potentiële klant. De uiting heeft een redactionele inslag, wat jouw boodschap extra geloofwaardigheid verleent. Daarbij past een laagdrempelige call-to-action. Want met een te commerciële call-to-action verlies je die geloofwaardigheid.

 

3. Voeg interactieve elementen toe

Online branded content biedt mogelijkheden om de interactie met je doelgroep te vergroten. Je kunt bijvoorbeeld een korte ludieke quiz toevoegen, een vraag stellen waarop lezers kunnen reageren of jouw lezers aansporen om het artikel te delen op hun social media.

 

4. Wissel tekst af met beeld

Met beeld vang je de aandacht van je potentiële klant. Verwerk daarom foto’s, illustraties, bewegende beelden zoals gifs en videomateriaal in je branded content artikel. Hoe meer beeldmateriaal, hoe beter: beeld mag overheersen.

De voordelen

De voordelen

Waarom zou je kiezen voor branded content ten opzichte van een post op social media of een ander type advertentie? Lees alle voordelen.

Lees meer

De voordelen

Langere verhalen delen via branded content

Met branded content breng je jouw belangrijkste onderwerpen op een efficiënte manier onder de aandacht bij je doelgroep. Een branded-contentartikel heeft een hoge nieuws- of informatiewaarde voor de lezer. En omdat deze content aansluit bij onze redactionele verhalen, leest jouw doelgroep dit met aandacht.

 

De voordelen van branded content

– Meer aandacht voor je verhaal.
– Meer aansluiting bij de lezer.
– Betrouwbare uitstraling.
– Eenvoudig te delen via social media.
– Ruimte voor verdieping en achtergrond.
– Helder complexe informatie delen.
– Overzichtelijke rapportage van het bereik.

Voor elk budget

Voor elk budget

Voor ieder budget bieden wij interessante branded-contentpakketten. Maar een pakket op maat is natuurlijk ook mogelijk.

Lees meer

Voor elk budget

Pakketten en prijzen van branded content

Branded content bestaat uit on- en offsite producten elk met hun eigen voordelen en specificaties. Maar wat past het best bij jouw doelstellingen? Op welke titel bereik je jouw doelgroep het best? En welk budget wil je inzetten?

Ons pakketaanbod vind je hieronder. Wil je echter een pakket op maat of hulp bij het uitkiezen? Neem dan contact op met onze specialisten. Zij helpen je graag.

Advertorialpakketten

Longreadpakketten

Branded content special

 

Branded content: meer ruimte én aandacht voor je verhaal

Wil je écht je verhaal doen in plaats van een snelle advertentie plaatsen? Met branded content heb je de ruimte om het verhaal achter een nieuw project, een inspirerend onderwerp of een innoverend product te delen.

Branded content heeft de look-and-feel van een journalistiek artikel. En verschijnt tussen andere redactionele artikelen in landelijk en regionaal nieuws. Zoals in het AD, BN DeStem en het Eindhovens Dagblad. Deze media worden gelezen met aandacht. Jouw verhaal kan daardoor rekenen op geïnteresseerde lezers.

 

Met branded content…

– doe je op een geloofwaardige manier je verhaal, zonder dat het een verkooppraatje is.
– verhoog je jouw gunfactor, omdat het informatief of entertainend is en geen reclame.
– wordt jouw merk onbewust geassocieerd met het onderwerp van de branded content.

Onze producten

Onze producten

Advertorial

Kies voor een branded article of advertorial. Dat is een advertentie die lijkt op een nieuwsartikel. Het is voor de klant vaak niet direct duidelijk dat het gaat om een advertentie en daarom wordt de advertorial beter gelezen dan een ‘gewone’ advertentie.

Bekijk het voorbeeld
Onze producten

Longread

Een longread is -zoals de naam al doet vermoeden – een lang, diepgaand en journalistiek verhaal online van ten minste 750 woorden. Een longread is erg geschikt om potentiële klanten te inspireren. Je kunt de tekst aanvullen met beeld en video om je verhaal nog beter vorm te geven.

Bekijk het voorbeeld
Onze producten

Branded Content Special

Een branded content special is een kort journalistiek verhaal volgens een vast format. Het verhaal wordt voorzien van een aantrekkelijke vormgeving. Bij deze special is de opmaakservice (t.w.v. € 500) inbegrepen.

Bekijk het voorbeeld

Strategische branded content

De sluiting van de Maastunnel

Om inwoners en bedrijven van Rotterdam te informeren over de sluiting van de Maastunnel werd gebruik gemaakt van verschillende advertorials. Er werden banners ingezet om extra bereik te genereren. Zo creëerde de Gemeente Rotterdam meer betrokkenheid bij de sluiting en was iedereen tijdig geïnformeerd.

Nieuwsgierig?

Meer weten over branded content? Neem vandaag nog contact op met je accountmanager of één van onze media-adviseurs voor een vrijblijvend adviesgesprek!

Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over branded content.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren