De zorg staat voor enorme uitdagingen. Er moet betere zorg worden geleverd, voor meer mensen en tegen een lagere prijs er persoon. Daarnaast hebben de verregaande digitalisering, veranderende positie van de patiënt en de personeelstekorten een grote impact op de sector. Doordat moderne zorgconsumenten steeds meer zelf kunnen bepalen en veel zorgmedewerkers de vacatures voor het uitkiezen hebben, is het voor zorgaanbieders belangrijker dan ooit om op te vallen.

DPG Media heeft alles in huis om je zorgorganisatie onder de aandacht te brengen bij potentiële patiënten, cliënten en medewerkers. We weten wat je doelgroep leest, welke thema’s het goed doen en welke toon het beste werkt. Met (een selectie van) onze gerenommeerde nieuwsmerken, huis-aan-huisbladen en online platforms bereik je precies de juiste mensen. Je bepaalt zelf hoe je wilt adverteren: van een korte campagne gericht op een lokale doelgroep tot een landelijke cross-channelcampagne waarbij je de volledige mediamix inzet.

Trends door onze expert

Trends door onze expert

Om een idee van de toekomst te krijgen, heb je een goed beeld nodig van ontwikkelingen in het verleden en heden.

Lees meer

Trends door onze expert

5 ontwikkelingen in de zorgbranche

5 ontwikkelingen in de zorgbranche

Benieuwd naar de belangrijkste ontwikkelingen in de zorgbranche? De komende jaren is de zorgbranche in de ban van deze 5 speerpunten. Welke kansen bieden deze ontwikkelingen voor jou?

Lees meer

5 ontwikkelingen in de zorgbranche

1. Alle seinen op groen voor gepersonaliseerde zorg
Via smartphones, apps, sensoren, health trackers en andere technologie verzamelen mensen steeds meer informatie over zichzelf. De gegevens die deze ‘quantified self’ vormen, kunnen gebruikt worden om gezondheidszorg tot in het kleinste detail te personaliseren. Op basis van big data zijn algoritmes bijvoorbeeld in staat medische en psychische aandoeningen te signaleren of zelfs voorspellen. Daardoor wordt het voor zorgorganisaties mogelijk om zorg of preventieve maatregelen razendsnel en op maat aan te bieden.

2. Zorgconsument krijgt meer controle
De komende jaren neemt het aantal zorgaanbieders en -producten toe en kunnen consumenten steeds meer zelf kiezen en bepalen. Zo hebben patiënten in hun persoonlijke gezondheidsomgeving tegenwoordig een compleet overzicht van hun gezondheidsgegevens. Daarnaast wordt het steeds makkelijker om zorg te vergelijken en zorgaanbieders te kiezen. En mensen kunnen onder andere zelf beslissen of, waar en wanneer welke behandeling wordt uitgevoerd. Dit dwingt zorgorganisaties om de zorgkwaliteit te optimaliseren en meer zorg op maat te leveren.

3. De toekomst is digitaal
Dankzij ontwikkelingen in robotica en automatisering zal de gezondheidszorg in 2030 grotendeels gedigitaliseerd zijn. Doordat zorgorganisaties en technologiebedrijven de handen ineenslaan, ontstaan allerlei innovaties die de kwaliteit van (ouderen)zorg een impuls geven. Patiënten hebben straks de (digitale) tools om zelfscans uit te voeren en hun gezondheid zonder tussenkomst van een (huis)arts te monitoren en verbeteren. Doordat slimme apparaten efficiënte metingen doen, gegevens analyseren en een groot deel van de administratieve taken uitvoeren, kunnen artsen en verpleegkundigen sneller beslissingen nemen en houden ze meer tijd over voor patiëntenzorg.

4. Omslag naar gezondheid en preventie
Voorkomen is beter (en vaak goedkoper) dan genezen. Daarom is een steeds groter deel van zorg gericht op een gezonde levensstijl en preventief ingrijpen. Naast het monitoren van de fysieke gezondheid (via apps etc.) komt er meer aandacht voor emotioneel welzijn en de (sociale) omgeving van patiënten. Door met deze factoren rekening te houden bij diagnose, behandeling en herstel is de kans op duurzaam resultaat groter.

5. Ontwikkeling zorgapps zet door
Naast de overbekende fitness en health apps die een gezonde leefstijl stimuleren, zijn er inmiddels een groot aantal apps die mensen met gezondheidsissues ondersteunen. Denk aan mySugr, die er met persoonlijke tips en informatie alles aan doet om het leven van diabetici zo makkelijk mogelijk te maken. Of de CliniClowns-App, waarmee zieke en gehandicapte kinderen onder andere grappige liveshows en filmpjes bekijken, videobellen met clowns of berichten sturen naar vriendjes en vriendinnetjes. De verwachting is dat ook de komende jaren op allerlei niveaus zorgtaken worden overgenomen door applicaties.

De branche in vogelvlucht

De branche in vogelvlucht

Wat zagen we gebeuren in de zorgbranche de afgelopen jaren? Vooral veel nieuwe mogelijkheden. Kansen waar jij als ondernemer op in kan springen om te groeien.

Lees meer

De branche in vogelvlucht

Hoe beslist je (potentiële) zorgklant?

Hoe beslist je (potentiële) zorgklant?

Consumenten doorlopen enkele stappen voordat ze een aankoop doen. Elke stap biedt mogelijkheden om te adverteren. Speel op het juiste moment in op de intentie en verwachtingen van de klant.

Lees meer

Hoe beslist je (potentiële) zorgklant?

 Laat je inspireren door de mogelijkheden

Laat je inspireren door de mogelijkheden

Er zijn oneindig veel opties om te communiceren. Inspirerend, lokaal, crossmediaal, in print en online. Vind hier een aantal voorbeelden van de mogelijkheden.

Lees meer

Laat je inspireren door de mogelijkheden

IJzer smeden als het heet is

Cliënten en werknemers kiezen steeds vaker voor een zorginstelling met een onderscheidende aanpak. Sollicitanten gaan op zoek naar een uitdagende werkplek met toekomstperspectief. Bewijs potentiële cliënten en werknemers dat jouw instelling de beste keuze is in een strategische campagne. Lees hoe je verschillende media kunt inzetten om jouw zorginstelling of dienst onder de aandacht te brengen.

De juiste balans tussen online, offline en mobiel

Adverteren kan op honderdduizend manieren, dat hoeven we jou niet te vertellen. Online of offline, lokaal, landelijk of persoonlijk: je kunt aan veel knoppen draaien. En dan hebben we het nog niet eens over de juiste doelgroep en het beste moment gehad. Weet jij hoe je de potentiële cliënt of werknemer bereikt? Om daarachter te komen, moet je eerst weten waar ze zich bevinden en via welke wegen ze zich het liefst informeren over hun behandelkeuze of hun nieuwe baan. Belangrijk is dat je budget voor offline, online en mobiele adverteren het lees- en kijkgedrag van je doelgroep(en) weerspiegelt.

Adverteer precies waar en wanneer je wilt

Met de tientallen merken van DPG Media bereik je specifiek jouw doelgroep. De potentie van onze gerenommeerde kranten, huis-aan-huisbladen en online platforms is enorm. We weten wat je doelgroep leest, welke thema’s het goed doen en welke toon het beste werkt. Jij bepaalt helemaal zelf hoe je wilt adverteren: van een korte campagne gericht op een lokale doelgroep tot een landelijke cross-channelcampagne waarbij je de volledige mediamix inzet.

 

Oneindige adverteeropties:

Vertel je eigen verhaal met een branded content artikel
Op het nieuwsmerk van je eigen keuze of regio is het mogelijk een online branded content artikel te plaatsen. Je kunt de lezer echt inspireren door te schrijven over wat ze bezighoudt, zoals wachttijden.

Bekijk de advertorial

Zet je merk in de spotlight bij werknemers
Het is lastig genoeg om aan goede werknemers te komen in de zorg. Met de merken en oplossingen van DPG Media kun je alle kanten op. Combineer bijvoorbeeld een printadvertentie in de Volkskrant met een online advertentie op Intermediair.nl.

 

 

Koppel advertentie aan redactionele content in Huis-aan-huis
Onze huis-aan-huis redactie van meer dan 140 titels schrijven regelmatig over onderwerpen rondom zorg en gezondheid. Je kunt jullie boodschap hieraan koppelen. Je media-adviseur kan hier alles over vertellen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoek lokaal naar werknemers
Voor een lokale zorginstelling, of aanbieder van diensten zoals tandarts of huisarts, is het indebuurt.nl platform heel geschikt om personeel te zoeken.

Bekijk de mogelijkheden

DPG Media voor de zorg

DPG Media voor de zorg

Bereik jouw doelgroep landelijk of juist heel lokaal via de merken van DPG Media. Voor elke ondernemer in de zorgbranche bieden wij perfecte oplossingen om zorgklanten te bereiken.

Lees meer

DPG Media voor de zorg

Jaarlijkse redactionele bijlage in print én online
De Ziekenhuis Top 100 van het AD is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Met lijsten over de prestaties van ziekenhuizen. Maar ook boordevol met inspirerende content.

Bekijk het online dossier

Terugkerend thema in Trouw
De redactie van Trouw schrijft regelmatig over de zorg. Dit mooie artikel gaat over de experimentele behandeling van ALS-patiënten.

Lees het artikel

Onze regionale dagbladen geven het woord aan regionale instellingen
Zoals deze zorginstelling die liever kiest voor tevreden bewoners, dan een goede inspectie.

Lees het artikel

Whitepaper: 12 tips voor aandacht

Elke dag zien jouw cliënten honderden advertenties voorbij komen. Hoe val je op? Met deze 12 tips kom je écht in beeld bij jouw cliënten.

Klant in beeld

Franciscus Gasthuis & Vlietland

“We delen onze expertises in crossmediale
branded-contentcampagnes”
Sinds 2010 werkt het Franciscus Gasthuis & Vlietland samen met DPG Media. Het doel is
om hun naamsbekendheid te vergroten en hun expertise voor het voetlicht te brengen. Dit
bereiken zij onder meer met de inzet van gerichte branded content.

Download: Storytelling in de zorg

Stepping Stones Home & Care

“Met branded content kunnen we écht ons
verhaal vertellen”
Al enkele jaren werkt Stepping Stones Home & Care samen met DPG Media . Het doel van
deze organisatie: de bekendheid van hun zorgverlening in verschillende regio’s vergroten.
En het leven in hun bijzondere zorgvilla’s laten zien. Daarmee overtuigen zij ouderen met
dementie, maar met name ook hun naasten om voor Stepping Stones te kiezen.

Lees de blog
Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren