Een kindje op komst, nieuwe baan, duurzamer rijden of gewoon aan vervanging toe: er zijn honderd-en-een redenen om een auto aan te schaffen. Weet jij in welke levensfase je doelgroep zit, of ze al nadenken over een nieuwe auto en hoe ze het liefst benaderd worden?

Trends door onze expert

Trends door onze expert

Om een idee van de toekomst te krijgen, heb je een goed beeld nodig van ontwikkelingen in het verleden en heden.

Lees meer

Trends door onze expert

TRENDS

 

Duurzame mobiliteit wint aan populariteit

Global warming en andere milieu-issues beïnvloeden meer en meer hoe mensen denken, consumeren en reizen. De sterke groei van car sharing-platforms als Car2Go, Greenwheels, Amber en Uber zijn daar een volgend bewijs van. Daarnaast kreeg het gebruik van zuinige personenauto’s met een lage CO2-uitstoot een extra impuls door fiscale maatregelen van de overheid. In de zakelijke markt worden nu minder leaseauto’s aangeschaft. Daarnaast zijn het vooral kleinere, CO2-gunstige modellen. 

 

Autonome auto’s onderweg?

Connected cars zijn er al, verbonden met andere auto’s, infrastructuur, de garage en de bestuurder zelf. Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat de bolides volledig autonoom kunnen/mogen rondrijden, maar autofabrikanten en softwareontwikkelaars zetten er in ieder geval vol op in. Volkswagen lanceert in 2019 bijvoorbeeld samen met Mobileye een autonome taxidienst in Israël, die volgens planning in 2022 voor commerciële doeleinden kan worden ingezet.

Ontwikkelingen in jouw branche

Ontwikkelingen in jouw branche

Waar zet jij op in de komende jaren? En hoe maak je die keuze? Vermijd deze valkuilen en ga met vertrouwen vooruit.

Lees meer

Ontwikkelingen in jouw branche

KANSEN EN RISICO’S

 

Speel op tijd in op verandering

De gehele automotivesector staat voor de uitdaging zich aan te passen aan de steeds veranderende omstandigheden. Autobedrijven moeten investeren in kennis en kunde om volledig elektrische auto’s te onderhouden.

 

Digital steeds belangrijker bij aan-/verkoop

Autofabrikanten besteden steeds meer aandacht aan directe online verkoop van auto’s. Verdere digitalisering en connectiviteit maken het mogelijk om goedkoper, sneller en zonder tussenkomst van dealers met consumenten te communiceren. In pop-up stores en flagship showrooms kunnen consumenten auto’s ervaren. De rest kunnen ze zelf 24/7 online regelen.

 

Opmars private lease zet door

Bezit wordt steeds minder belangrijk, dat zie je ook terug in de automotive-branche. Private lease heeft de afgelopen periode een vlucht genomen in Nederland. In twee jaar tijd steeg het aantal private lease-contracten van 36.000 naar meer dan 100.000. Eén op de vijf auto’s wordt tegenwoordig door consumenten via een private lease-constructie aangeschaft. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren blijft toenemen door private lease van occasions.

 

Doorbraak elektrisch rijden

De verkoop van elektrische auto’s steeg in 2017 met 132%. Hoewel van een echte doorbraak nog geen sprake is, wordt elektrisch rijden stap voor stap steeds meer mainstream. Zo blijkt uit onderzoek van AutoTrack dat ruim 40% van de Nederlanders serieus overweegt om een tweedehands elektrische auto aan te schaffen. Het aantal zoekopdrachten naar tweedehands elektrische modellen is bij de online autoaanbieder ruim verdubbeld ten opzichte van het jaar ervoor.

Vanaf 2020 wordt er een sterke groei (ongeveer 15%) van het aandeel nieuw verkochte elektrische auto’s verwacht. Mede doordat het aanbod flink zal groeien. Zo is Toyota van plan om in de eerste jaren na 2020 ruim tien elektrische automodellen uit te brengen. De directeur van Volkswagen schat in dat hun auto’s tegen die tijd minstens net zo goed als en de helft goedkoper dan Tesla’s zullen zijn.

Hoe groot is jouw markt?

Hoe groot is jouw markt?

Ontdek waar je (potentiële) klanten zich bevinden, hoe je het doet ten opzichte van de concurrentie en op welke manier je mensen in jouw regio kunt bereiken.

Lees meer

Hoe groot is jouw markt?

DPG Media krantenlezers

Onder andere het AD, Trouw, Tubantia, BN DeStem, Het Parool en De Volkskrant

 

  • <aantal> dagelijkse krantenlezers in totaal
  • 1,8 miljoen lezers (46%) hebben interesse in auto’s
  • 3,5 miljoen lezers (89%) bezitten een auto
  • 3,2 miljoen lezers (83%) hebben een privéauto
  • 241.000 lezers (6%) hebben een auto van de zaak
  • 215.000 lezers (6%) hebben een leaseauto
  • 1,1 miljoen lezers (29%) hebben twee auto’s of meer
  • 676.000 lezers (18%) hebben aanschafplannen voor een auto

 

1,6 miljoen lezers (41%) hebben aandacht voor autoreclames. Dat is bovengemiddeld in vergelijking met Nederland als totale markt (index=110).

 

DPG Media huis-aan-huisbladlezers

Meer dan 100 regionale titels, verspreid over heel Nederland

 

  • <aantal> wekelijkse huis-aan-huisbladlezers (HAH-lezers) in totaal
  • Ruim 1 miljoen HAH-lezers (17%) hebben interesse in auto’s en motoren
  • 5,2 miljoen HAH-lezers (90%) bezitten een auto
  • 1,7 miljoen HAH-lezers (30%) hebben twee auto’s of meer
  • 1,3 miljoen HAH-lezers (23%) gaan er regelmatig met de auto op uit

 

2,3 miljoen HAH-lezers (40%) hebben aandacht voor autoreclames. Dat is bovengemiddeld in vergelijking met Nederland als totale markt (index=<…>).

 

DPG Media online bezoekers

Onder andere de online edities van onze dagbladen, en platforms als AutoTrack, Tweakers en Sportnieuws.nl

 

  • Alle devices: 2,3 miljoen unieke bezoekers per maand met interesse in auto’s en motoren (index=106)
  • Desktop/laptop: 1,1 miljoen unieke bezoekers per maand met interesse in auto’s en motoren (index=105)
  • Tablet: 730.000 unieke bezoekers per maand met interesse in auto’s en motoren (index=106)

Whitepaper: 12 tips voor aandacht

Elke dag zien jouw klanten honderden advertenties voorbij komen. Hoe val je op? Met deze 12 tips kom je écht in beeld bij jouw klanten.

Klant in beeld

Familie Beekhuizen Makelaardij

“Om onze ‘familiedag’ te promoten en meer naamsbekendheid te krijgen, kozen we voor een online campagne” aldus Henriëtte van Vessem van Familie Beekhuizen. Dit makelaarskantoor is al 25 jaar een trots familiebedrijf in de regio Tiel. Het bestaat uit een hecht en kundig team van 8 personen. Ze zijn gespecialiseerd in de verkoop van huizen in de Betuwe.

Bekijk meer klantcases
Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren