Ouderenzorgorganisatie Stepping Stones zet branded content in

Emotie speelt een belangrijke rol in de keuze voor 24-uurs dementiezorg op maat. Desbetreffende ouderen en hun naasten zijn kritisch, want een nieuw thuis moet 100% goed voelen. Steeds meer zorgaanbieders ontdekken hoe je met storytelling invloed hebt op hun keuze. Een mooi voorbeeld is Stepping Stones Home & Care. Met authentieke verhalen geven zij een kijkje in het leven van hun bewoners.

Stepping Stones Home & Care is een organisatie die 24-uurszorg biedt aan ouderen met dementie. Deze zorg verlenen zij in hun 12 bijzondere zorgvilla’s, verspreid over Nederland. Ouderen hebben hun eigen appartement en leven hier zoals thuis. In de knusse sfeer van een gezamenlijk huishouden.

Dit unieke aanbod wilde Stepping Stones graag op een passende manier delen met hun doelgroep. Daarom zochten zij contact met DPG Media voor de verspreiding van dit verhaal. Lees welke strategie Stepping Stones koos en wat storytelling hen bracht.

Zorg en villa’s in beeld

De persoonlijke aandacht en zorg in beeld brengen: dat is het doel van Stepping Stones. Voor ouderen met dementie is het moeilijk om hun vertrouwde huis te verlaten. De verhuizing valt minder zwaar wanneer je nieuwe thuis goed voelt, als het een woonomgeving is waar je volledig jezelf kunt zijn. Waar je meedraait in het huishouden en je jouw eigen levensritme bepaalt. Deze bijzondere mogelijkheden biedt Stepping Stones. En dit willen zij vertellen aan potentiële bewoners en hun naasten.

Ook voor de omgeving wil Stepping Stones meer zichtbaar zijn. De zorgvilla’s van de organisatie zijn panden met karakter en hebben een rijke geschiedenis. Soms staan de zorgvilla’s in een landelijke omgeving. Maar ook in het centrum, of juist midden in een woonwijk. Omwonenden zijn in dat geval nieuwsgierig naar de bestemming van de villa’s. Stepping Stones wil hen graag informeren over het zorgaanbod en het reilen en zeilen binnen de zorgvilla’s.

 

Regionale bekendheid

Enkele jaren geleden zocht Stepping Stones manieren om hun naamsbekendheid in verschillende regio’s te vergroten. Eén aanspreekpunt met een breed mediabereik, dat was de wens van Stepping Stones. DPG Media bleek hiervoor de juiste partner.

 

Soepele samenwerking

De communicatieadviseur van Stepping Stones, Sanne, werkt nauw samen met onze media-adviseur Marloes. Zij is de vaste adviseur voor de organisatie en weet wat er speelt. Sanne en Marloes spreken elkaar regelmatig. Eén telefoontje is genoeg om een nieuwe campagne te starten.

 

Branded-content vertelt het échte verhaal

Stepping Stones geeft graag een kijkje in de keuken. Daarvoor is branded-content een goed middel. In advertorials vertel je het verhaal achter je organisatie. En kun je jouw aanbod op het gebied van zorg toelichten.

Adverteren in combinatie met branded-content brengt jouw organisatie nog meer onder de aandacht. In een commerciële uiting ben je zichtbaar, met branded-content breid je die zichtbaarheid uit met een sterk verhaal.

 

Crossmediaal: offline én online

Potentiële bewoners, maar met name hun naasten oriënteren zich steeds vaker online op het woonaanbod. Ze zoeken informatie op websites van zorgaanbieders, social media en online kranten of magazines. Stepping Stones wil daarom offline én online zichtbaar zijn.

De organisatie koos in overleg met onze media-adviseur Marloes voor een crossmediale strategie. In dit geval branded content in regionale dagbladen, gecombineerd met een online landingspagina.

Stepping Stones zorgt zelf voor de invulling van de campagnes. Mijn collega van DPG Media verspreidt de input van Stepping Stones op de juiste media. Zodat de campagne de potentiële bewoners en omwonenden bereikt.

 

Groots resultaat

In de meest recente bannercampagne stond zorgvilla Saksen Weimar in Arnhem centraal. Hoe ziet de villa eruit, welke zorg wordt verleend en wat voor activiteiten worden er georganiseerd? Dit werd zichtbaar in tekst en beeld.

Stepping Stones meet zelf de resultaten van de campagne. En ontvangt rapportages van onze media-adviseur. Een succesvolle actie, want de branded content bereikte maar liefst 242.000 mensen in de regio Gelderland. Dit betekende een groot aantal bezoekers op de website van zorgvilla Saksen Weimar.

 

Samenwerking in de toekomst

Binnenkort opent Stepping Stones weer enkele nieuwe villa’s. Dit brengen zij graag onder de aandacht met diverse campagnes. Samen met mijn collega breidt de zorgorganisatie daarom de crossmediale branded-contentstrategie nóg verder uit.

Bekijk ook de video over de samenwerking tussen Stepping Stones Home & Care en DPG Media.

 

Laat je adviseren

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan vrijblijvend contact op met een van mijn collega’s voor een gericht advies. Zij laten je graag voorbeelden zien van hoe storytelling in de praktijk voor jou kan werken.

Door: Kees Reinders (directeur Local Sales, DPG Media)