Een kindje op komst, een nieuwe baan, duurzamer rijden of gewoon aan vervanging toe: er zijn honderdeneen redenen om een auto aan te schaffen. Weet jij in welke situatie jouw klant zich bevindt en hoe ze het liefst benaderd worden?

Met onze media-oplossingen bereik je een groot deel van de 2,7 miljoen Nederlanders met plannen om een auto aan te schaffen. We weten wat je doelgroep leest, welke thema’s het goed doen en welke uitingen het beste werken. Zowel voor een korte en lokale campagne, als voor een landelijke cross-channel campagne.

Insights en inspiratie

Bereik miljoenen autoliefhebbers

Bereik miljoenen autoliefhebbers

Middels onze verschillende online en offline kanalen bereik jij effectief Nederlandse autoliefhebbers. Bekijk ons bereik!

Lees meer

Bereik miljoenen autoliefhebbers

 

Onze journalisten weten wat er speelt. In de autobranche én onder onze lezers. Via onze dagbladen en gespecialiseerde media als Autoweek, Autotrack en ad.nl/auto bereik je landelijk en lokaal een brede groep lezers met interesse in autonieuws. Wij grijpen de aandacht van jouw (potentiële) klant. Maak daar gebruik van en laat jouw content aansluiten op onze redactionele verhalen. 

Het bereik van DPG Media

Met onze vertrouwde kwaliteitsmedia bereik je de autoliefhebbers van Nederland zowel digitaal als in print.

  • De 12 nieuwsmerken van DPG media bereiken online 76% van de mensen die (sterk) geïnteresseerd zijn in auto’s en motoren. Dat zijn 3 miljoen mensen per maand.
  • Een dagelijks bereik van bijna 1,7 miljoen autoliefhebbers via de dagbladen van DPG Media. En 1,3 miljoen beslissers met betrekking tot de aanschaf van auto’s.
  • Met NU.nl worden maandelijks 2.146.000 autoliefhebbers bereikt.
  • Via AD.nl zijn dit er maandelijks 2.152.000.
  • Autoweek zit midden in de doelgroep met een wekelijks printbereik van 648.000 en een maandelijks online bereik van 1,3 miljoen.
  • Autotrack heeft een maandelijks online bereik van ruim 1 miljoen.
  • Gaspedaal.nl verzamelt alle occasions van elke autosite in Nederland.
  • De huis-aan-huiskranten bereiken wekelijks 2,5 miljoen autoliefhebbers. Via deze media bereik je de consument in een relevante regio. Daarnaast onderneemt 55% van de lezers actie naar aanleiding van een advertentie.
  • Reclamefolder.nl inspireert en activeert auto én fietsliefhebbers die op zoek zijn naar informatie over dealers in de regio. Iedere maand 2 miljoen gebruikers en ruim 30 miljoen folderraadplegingen.

Bronnen: NPDM 2020, NRM 2020, NOBO Q2 2020

Waarom kopen consumenten een auto?

Waarom kopen consumenten een auto?

Bekijk welke redenen consumenten hebben om een auto te kopen én welke invloed het coronavirus hierop heeft.

Lees meer

Waarom kopen consumenten een auto?

 

Eind augustus 2020 hebben we een onderzoek laten uitvoeren onder 436 gebruikers die de intentie hebben om op korte termijn een auto aan te schaffen. Welke redenen heeft een consument om een auto aan te schaffen? Welk medium wordt gebruikt in de oriëntatiefase? Wat beweegt de consument tijdens het aankoopproces?

Bekijk de antwoorden in deze infographic: download nu.

Inspirerende opties om te adverteren

Inspirerende opties om te adverteren

Er zijn oneindig veel opties om te communiceren met je (potentiële) klant. Laat je inspireren door de mogelijkheden.

Lees meer

Inspirerende opties om te adverteren

 

Hoe bereik je de mensen die op dit moment de aankoop van een auto overwegen? Zij bevinden zich namelijk in een fase waarin ze zeer gevoelig zijn voor je boodschap en openstaan voor informatie en advies. Uit onderzoek blijkt dat ze dan graag meer willen weten over verschillende merken en modellen. Daarnaast is fun een belangrijke factor in het beslissingsproces. Met een positieve vibe krijg je je boodschap beter onder de aandacht.

 

De juiste balans tussen online, offline en mobiel

Adverteren kan op honderdduizend manieren. Online of offline, lokaal, landelijk of persoonlijk: je kunt aan veel knoppen draaien. En dan hebben we het nog niet eens over de juiste doelgroep en het beste moment gehad. Weet jij hoe je de mensen bereikt die zich oriënteren op een nieuwe auto of occasion? Om daar achter te komen, moet je eerst weten waar ze zich bevinden en via welke wegen ze zich het liefst informeren over auto’s en alles daaromheen. Belangrijk is dat je budget voor offline, online en mobiele adverteren het lees- en kijkgedrag van je doelgroep(en) weerspiegelt.

 

Adverteer precies waar en wanneer je wilt

Met onze tientallen media-oplossingen bereik je een groot deel van de 2,7 miljoen Nederlanders met aanschafplannen voor een auto. De potentie van onze gerenommeerde nieuwsmerken, huis-aan-huisbladen, magazines en online platforms is enorm. We weten wat je doelgroep leest, welke thema’s het goed doen en welke toon het beste werkt. Jij bepaalt helemaal zelf hoe je wilt adverteren: van een korte campagne gericht op een lokale doelgroep tot een landelijke cross-channelcampagne waarbij je de volledige mediamix inzet.

Bekijk hieronder enkele mediacampagnes van adverteerders uit de automotive en mobility branche:

 

Avontuurlijke én comfortabele vakantie

Duurzaam vakantievieren en terug naar de basis zijn belangrijke trends in leisure-land. Vandaar dat de populariteit van kamperen weer toeneemt. Daar speelt Kip Caravans handig op in, met een inspirerende feel good-advertentie in Trouw.

Bekijk de advertorial >

Pech onderweg? Veilig op vakantie

Autodealer Automotions is een bekende naam onder de rivieren en adverteert graag lokaal. Via een partnerbijdrage in (print) en op (online) de PZC (Provinciale Zeeuwse Courant) bracht de onderneming het belang van een vakantiecheck-up onder de aandacht.

Bekijk de bijdrage

Elke Batavus fiets heeft zijn eigen karakter

Batavus heeft alle wensen die mensen voor een fiets hebben, verwerkt in veilige, goede en leuke fietsen welke door het hele land bij tweewieler specialisten te vinden zijn. Gedurende 4 maanden werd dit via verschillende media naar buiten gebracht.

Ontdek de campagne >

 

Wanneer kom jij bij je klant in beeld?

Wanneer kom jij bij je klant in beeld?

Consumenten doorlopen enkele stappen voordat ze een aankoop doen. Elke stap biedt mogelijkheden om te adverteren.

Lees meer

Wanneer kom jij bij je klant in beeld?

 

Over het algemeen doorlopen consumenten een aantal fases voordat ze tot aankoop overgaan. Elke fase biedt aanknopingspunten om te adverteren. Speel in op de specifieke wensen, gedachten en behoeften die consumenten op een specifiek moment in de customer journey hebben.

 

Stap 1: Wat is de beste auto?

In deze oriënterende fase verkennen consumenten de markt in de breedste zin van het woord. Ze zijn nog onzeker over wat ze willen en nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Het gaat nog niet zozeer om merken, prijzen, praktische wensen of waar ze de aankoop het beste kunnen doen. Ze testen het water en vormen een beeld van hun droomauto. Hier ligt voor automerken en -dealers een mooie kans om consumenten te inspireren.

 

Stap 2: Is dit de juiste auto voor mij?

Dromen is heerlijk, maar de praktijk brengt consumenten meestal snel weer met beide benen op de grond. Over het algemeen spelen er een groot aantal praktische zaken een rol bij de aanschaf van een auto. Die sportieve driedeurs ziet er geweldig uit, maar dat wordt gegarandeerd gedoe met het kinderstoeltje. Hoeveel kofferbakruimte heb je nodig? Welke kleur vinden jij en je partner allebei mooi? In deze fase kunnen autofabrikanten consumenten helpen door ze verschillende opties per auto te laten zien. Autodealers kunnen in hun (online) showroom en via advertenties ondersteunende content bieden.

Stap 3: Kan ik deze auto wel betalen?

Nu de verwachtingen van consumenten steeds realistischer worden en hun wensen steeds concreter zijn, komen ze steeds dichter bij het moment van de waarheid. Kan ik deze auto betalen en op welke extra’s ben ik eventueel bereid in te leveren? Ze vergelijken bijvoorbeeld online prijzen van de modellen die ze op het oog hebben. Voor autodealers een zeer belangrijk moment om zich te laten zien en te proberen om een streepje voor te krijgen bij potentiële kopers.

 

Stap 4: Waar kan ik de auto het beste kopen?

Bij de consument staan alle seinen op groen: hij is klaar om te kopen. Maar waar? Of je nu een occasion-dealer in een dorp bent of regionaal een specifiek automerk vertegenwoordigt, je wilt er natuurlijk voor zorgen dat die klant straks bij jou op de (digitale) stoep staat. Zorg dus dat je online zichtbaar bent op de juiste zoekwoorden, zoals ‘testrit Volkswagen Golf’ of ‘auto kopen Leiden’. Daarnaast kun je de bekendheid van je dealership vergroten via lokale en landelijke media.

 

Stap 5: Krijg ik de best mogelijke deal voor deze auto? 

De kogel is door de kerk, de knoop is doorgehakt: de klant is klaar om zijn portemonnee te trekken! Of toch niet…? Zelfs consumenten die hun keuze hebben gemaakt, willen nog één keer de bevestiging dat ze de beste deal hebben gesloten. Ouderwets handjeklap in de showroom vindt natuurlijk nog steeds plaats, maar ze kunnen ook thuis vanaf de bank (of schaamteloos bij jou aan de onderhandeltafel) nog even Googelen op deals en specials. Dan is het prettig als er dan ook wat advertenties van jouw dealership verschijnen. Daarmee kun je ze net het laatste zetje geven.

“DPG Media krantenlezers vinden milieuvriendelijkheid en vertrouwdheid van de dealer bovengemiddeld belangrijk.”

Renault & DPG Media

 

In 2019 was Renault partner van de Dutch Design Week in Eindhoven. Daar lieten zij met hun futuristische robotvoertuigen iedereen zien hoe zij innovatie en design combineren. DPG Media werd als mediapartner gekozen en samen hebben we een sterk en strategisch mediaplan bedacht en gerealiseerd.

Bekijk de video

Polestar & DPG Media

 

Awareness en koopoverweging verhogen bij 35-plussers met een bovenmodaal inkomen. Dat was de vraag van het nieuwe automerk Polestar. Door het targeten van de doelgroep en het inzetten van een contentcampagne op NU.nl en Autoweek.nl zijn de doelstellingen ruim behaald en heeft de campagne een sterk positief effect gehad op de merkbekendheid en -voorkeur.

Bekijk de case

Een oplossing voor elke mediabehoefte

Datagedreven benadering

Datagedreven benadering

Aan de hand van een klantprofiel een boodschap opstellen en verspreiden.

Lees meer

Datagedreven benadering

 

Aan de hand van een bepaald klantprofiel een relevante boodschap opstellen en verspreiden. Deze boodschap moet ervoor zorgen dat de (potentiële) klant zich aangesproken voelt, waardoor de conversie direct stijgt.

Onze oplossing…

360- datawarehouse. Met onze sterke merken bereiken we 92% van Nederland. Via die merken komen we dagelijks direct in contact met de consument. Hierdoor beschikken we over een enorme schat aan data.
DPG Media heeft als enige publisher op individueel niveau data over het koopgedrag van consumenten, merkpercepties, mediaconsumptie én we weten wat voor momenten de consument beleeft. Op basis van deze data bieden we een precieze en datagedreven benadering om consumenten te bereiken en bewegen. In ons 360-datawarehouse komt alles samen: profielen, kenmerken, percepties, intenties, touchpoints en gedragingen.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Inzicht in ROI per doelstelling

Inzicht in ROI per doelstelling

Behoefte aan inzicht welke media hebben geholpen om een doelstelling te behalen.

Lees meer

Inzicht in ROI per doelstelling

 

Behoefte aan inzicht welke media hebben geholpen om een doelstelling te behalen en hierdoor, in de toekomst, nog scherper een marketingbudget kunnen inzetten.

 

Onze oplossing…

Een datadashboard. Zodat je elke uiting en campagne goed kunt beoordelen en evalueren.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Brand safety beheersen

Brand safety beheersen

Brand safety blijft belangrijk: je wil niet op onbetrouwbare of schadelijke sites staan.

Lees meer

Brand safety beheersen

 

Brand safety blijft belangrijk: als adverteerder wil je niet op onbetrouwbare of schadelijke sites staan met je advertenties. Je wil zeker weten dat je binnen een veilige omgeving staat.

 

Onze oplossing…

Adverteer bij vertrouwde kwaliteitsmerken als afzender én kies een goede fit met de juiste context.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Brand awareness creëren

Brand awareness creëren

Het merk moet herkend worden in het versplinterde medialandschap.

Lees meer

Brand awareness creëren

 

Het merk moet herkend worden in het versplinterde medialandschap. Door je merkidentiteit op een unieke manier neer te zetten en een opvallende campagne te lanceren, kun je het verschil maken.

 

Onze oplossing…

Brand Studio. Een creatief team dat maatwerk voor jouw merk en doelgroep maakt.

Wil je hier meer over weten? Bekijk dan deze pagina.
Of vul het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Optimaliseren van conversie

Optimaliseren van conversie

Sturen op resultaat en het optimaal inzetten van campagnes is een must.

Lees meer

Optimaliseren van conversie

Sturen op resultaat en het zo optimaal mogelijk inzetten van campagnes is een must voor veel bedrijven. Doelstellingen zoals het realiseren van (meer) traffic, leads en sales moeten meetbaar én stuurbaar zijn.

 

Onze oplossing…

Een goede doelgroepomschrijving is essentieel voor de performance van een campagne. Wij kunnen helpen bij het inrichten van campagnes op geselecteerde doelgroepen door advertenties in te zetten op specifieke kanalen, websites en audiences. We adviseren ook over de inzet van devices en voeren eventueel A/B tests uit bij verschillende uitingen. Zo optimaliseren we samen de prestaties van jouw campagne.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Target de zakelijke rijder

Target de zakelijke rijder

De zakelijke rijder is een belangrijke doelgroep voor de aanschaf van een auto.

Lees meer

Target de zakelijke rijder

 

Een belangrijke doelgroep om te targeten voor de aanschaf van een nieuwe auto is de zakelijke rijder. Bij adverteerders in de automotive sector is veel behoefte om juist deze specifieke doelgroep te bereiken.

 

Onze oplossing…

De Ondernemer en nu.nl/zakelijk. Twee merken die jou het juiste umfeld bieden om de zakelijke rijder goed te kunnen bereiken.

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag bij het maken van een creatieve uiting of het opzetten van een effectieve campagne voor jouw business.

 

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Onze merken voor de automotive sector