Adverteren in de zomerperiode? Dat heeft geen zin, toch? In de zogenoemde komkommertijd wordt er veel minder gebruik gemaakt van nieuwswebsites en nieuwsapps. Althans, dat is nog vaak de aanname. Uit onderzoek blijkt dat deze aanname onterecht is.

Nederlanders volgen meer dan ooit het nieuws en ook tijdens vakantie worden de nieuwssites regelmatig gecheckt. In Nederland én in het buitenland. In onze cijfers zien we namelijk een ruime verdubbeling in gebruikers vanuit Italië en Frankrijk.

Kortom: ook in de zomermaanden wordt er volop nieuws gecheckt op NU.nl en AD. Bovendien worden er meer magazines gekocht en gelezen tijdens de zomervakantie.

Vakantieperiode belangrijke oriëntatiefase

Het is dus zeker de moeite waard om de zomerperiode mee te nemen in je marketing- en communicatiestrategie. Vakantie is dé periode waarin mensen zich ontspannen en tijd hebben om zich te oriënteren op een nieuw bankstel of auto. En op dat relevante moment wil je júist met je merk of product aanwezig zijn.

Adverteren? Laat hieronder je gegevens achter

Wil jij advies over welke vorm van adverteren en welke mediaplatformen het beste bij jouw behoeften én die van je doelgroep aansluiten? Laat je gegevens achter en onze media-adviseur neemt zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Ja, ik wil dat iemand contact met mij opneemt

Geen komkommertijd bij (digitale) nieuwsmerken

Als er één jaar is waarin is gebleken dat nieuws altijd en overal wordt geconsumeerd, dan is dat 2020 wel. Het nieuws werd niet alleen binnen de landsgrenzen op de voet gevolgd, maar ook in het buitenland via de apps van NU.nl en AD.

Lees meer