Overtuigen doe je in de krant

Je wilt jouw product, dienst of actie onder de aandacht brengen van jouw doelgroep. En tegelijk: jouw merk of bedrijfsimago een impuls geven. Door te kiezen voor adverteren in de krant ga je voor maximale overtuigingskracht. Op landelijk, regionaal of lokaal niveau. Bijvoorbeeld in AD, Trouw, Volkskrant, Het Parool, de Stentor, de Gelderlander of één van onze Huis aan Huiskranten.

 

Wat is print media?

Met print media maak je als adverteerder impact met kwaliteit. Een krantadvertentie is één van de oudste middelen om als merk reclame te maken. Maar nog steeds is het een effectief middel om op te vallen bij je doelgroep. Door te adverteren in print, dus in een krant of een magazine, val je altijd op. De krant leent zich uitstekend voor het opbouwen of versterken van een merk, voor actiematige advertentiecampagnes en voor informatieve boodschappen.

Ins en outs van Print Media

Wie bereik je

Wie bereik je

Welke doelgroep bereik je het beste met deze media-oplossing?

Lees meer
Wie bereik je

Wie bereik je

 

Gerenommeerde dagbladen

Adverteren in de krant bij DPG Media betekent: adverteren in een van onze vele sterke merken. Richt jij je pijlen op een specifieke regio? Onze kwaliteitsmedia hebben elk een eigen verspreidingsgebied. Zo vind je altijd het journalistieke medium waarop jouw doelgroep zich het liefst bevindt.

Wanneer de beste keus

Wanneer de beste keus

Welke (marketing)doelstelling sluit het beste aan bij dit mediaproduct?

Lees meer
Wanneer de beste keus

Wanneer de beste keus

 

Waarom adverteren in print media?

Overweeg je om te adverteren in de krant? Stel jezelf dan de vraag: wat wil ik met mijn dagbladadvertentie bereiken? Een advertentie in een krant is een goed idee als je een inhoudelijke boodschap succesvol over de bühne wilt brengen. Lezers van kranten nemen namelijk meer tijd om stukken te lezen. Hierdoor blijft jouw boodschap langer hangen. Tegelijk plaats je jouw advertentie in een journalistieke context: dit zorgt voor een betrouwbare uitstraling en meer overtuigingskracht.

De voordelen

De voordelen

Welke voordelen heeft dit product voor jouw bereik en zichtbaarheid?

Lees meer
De voordelen

De voordelen

 

Profiteer van deze voordelen

Met een advertentie in een krant of magazine profiteer je optimaal van de eigenschappen die de merken van DPG Media je te bieden hebben.

  • Actueel bereik en snelle bereiksopbouw.
  • Overtuigende omgeving met betrouwbare journalistiek.
  • Keuze voor landelijke dekking, regionaal bereik of lokale focus.
  • Aandacht van de lezer die een sterke binding heeft met zijn print media.

Hoe werkt het

Hoe werkt het

Hoe vraag je dit product aan en waar dien je rekening mee te houden?

Lees meer
Hoe werkt het

Hoe werkt het

 

Adverteren in de krant: zo werkt het

Heb je eenmaal de keuze voor adverteren in de krant gemaakt? Dan kun je kiezen uit uiteenlopende formaten en posities. Ga je voor een kwart pagina of een spread? En plaats je jouw dagbladadvertentie op de voorpagina, een premium pagina of algemene redactiepagina? Onze media-adviseurs adviseren je er graag over.

 

Advertentie opmaken: zelf doen of uitbesteden?

Dan de opmaak. Ook hierin is vrijwel alles mogelijk. Tip: verrijk je advertentie met aansprekend beeldmateriaal en bijvoorbeeld je bedrijfslogo. Zo springt jouw boodschap nog meer in het oog van je doelgroep. Verzorg je de opmaak zelf? Dan kun je jouw advertentie eenvoudig aanleveren via ons portaal. Hier kun je in enkele stappen jouw advertentiemateriaal uploaden. Wil je de advertentie laten opmaken? Onze media-adviseurs helpen je hier graag bij. Lever ons tekst, foto’s, logo’s en/of illustraties aan, en wij verzorgen de rest. Uiteraard ontvang je voor publicatie altijd eerst een proefversie van ons.

 

Krantenadvertentie: kosten

De prijs van adverteren in de krant hangt onder meer af van het moment waarop je adverteert, het formaat van je advertentie en de positie in de krant. Bekijk hier de actuele prijzen. Daar krijg je veel voor terug. Namelijk: een zeer groot bereik, maximale commitment van je doelgroep en een betrouwbaar bedrijfsimago of imago van je merk. En wist je dat:

  • dagelijks 2,7 miljoen potentiële klanten onze dagbladen lezen Op zaterdag zijn dit er zelfs 3,2 miljoen.
  • dagbladen zeer intensief gelezen worden? Gemiddeld 34 minuten doordeweeks en 48 minuten in het weekend.
  • dagbladlezers zeer loyaal zijn? Ruim 95% is abonnee.

Perfect fietsen door print media

Om het fietsers makkelijk te maken is er altijd een tweewielerspecialist om te helpen de perfécte Batavus fiets te vinden. Een boodschap die Batavus en DPG Media in een vier maanden durende samenwerking onder de aandacht van lezers brachten middels twaalf van onze dagbladtitels.

Bekijk dit succesverhaal

Laat ook een blijvende indruk achter

Wil jij advies over welk mediaplatform het best bij de behoeften van jouw specifieke doelgroep aansluit? Neem dan vandaag nog contact op met één van onze media-adviseurs voor een adviesgesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw boodschap de aandacht krijgt die het verdient.

 

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Print Media is mogelijk op: