Als je jouw doelgroep begrijpt, kun je ze het beste bewegen tot aankoop van jouw product en/of dienst. Het is soms lastig om scherp te blijven op wat je klant precies wil. Het helpt dan om een persona te maken. Met een persona vat je jouw ideale klant samen in één of meerdere fictieve personen. 

Per (sub)doelgroep stel je de volgende vragen: is het een man of een vrouw, hoe oud is hij, welke opleiding volgt hij, welke interesses heeft hij, hoe is zijn financiële situatie? Wanneer zegt deze persoon ‘ja’ en wanneer ‘nee’? Geef je potentiële klant een gezicht en een naam, zodat de persona’s gaan leven.

Input verzamelen en verwerken

Statistieken en eigen inzichten

Statistieken en eigen inzichten

Praat eens met collega’s van verschillende afdelingen. Wie is volgens hen je doelgroep? En bekijk de demografische gegevens van jouw websitebezoekers.

Statistieken en eigen inzichten

Inzichten uit de branche

Inzichten uit de branche

Aan de hand van brancheonderzoeken krijg je meer inzicht in wie er in jouw product of dienst geïnteresseerd is. Neem deze informatie mee.

Bekijk brancheonderzoeken

Inzichten uit de branche

Inzichten verkrijgen via DATAlab

Inzichten verkrijgen via DATAlab

Ook kun je het profiel van jouw doelgroep verrijken met inzichten via Datalab met kenmerken als ‘demografie’, ‘interesse- en mediagedrag’ en ‘gedragsintenties’.

Ga naar DATAlab

Inzichten verkrijgen via DATAlab

Persona als levend document

Persona als levend document

Steek je klantpersona in als gebruiksdocument. Voeg ook beeld toe dat past bij de klantpersona, dat maakt het document nog levendiger.

Download het template

Persona als levend document

Contact opnemen

Wil je meer weten over inhaakmomenten? Onze media adviseurs staan klaar om samen met jou het juiste moment voor jouw boodschap te bepalen. Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Kun je niet wachten? Bel of mail ons dan.

Maandag – vrijdag: 8:30-17:00 uur
Telefoon: 088-0139640
E-mail: adverteren@dpgmedia.nl